Torrb skrev:
Tror jag såg den här i Solna förra sommaren som fick mig att titta lite extra. Har du möjligtvis stått på den långa 30-sträckan i Huvudsta?
Riktigt grymt bygge!
Tackar! Det var säkert min du såg ja, även om jag inte riktigt vet vilken 30-sträcka det är
Men bor/jobbar ju i solna/sumpan så åker endel i Huvudsta såklart. Du får hålla öron och ögon öppna om nån månad eller så
Lär köra betydligt mer i sommar om bilen funkar!
Lite update då:
Köpt/Hämtat coilovers! Ksport blev det. Inte monterat än och måste fundera på om jag ska, nån regning helg i sommar om det blir någon sådan ... just nu är det ju
så lite motigt att åka till garaget.
Ska precis nu få hjälp av min grymma svetskontakt med lite saker till downpipen och svetsa dit en racekat så man kan besikta (
) ... och så ska han svetsa dit en liten mutter så jag kan koppla in magnetventilen för laddtrycksstyrning från AEMet
Hade ett mindre helvete att få dit oljekylaren, eller snarare kopplingarna mot sandwitchplattan på blocket ... tog nog två hela kvällar av slit och fick skapa ett specialverktyg haha
Sandwitchen krävde att jag tog en 90graders koppling dit, så fick bli en rak till oljekylaren. Blev inte helt nöjd men det funkar, det får funka....
och så har jag fått tag på ett litet smutt expansionskärl som gör att jag kan ha kvar batteriet på sin plats, mycket bra! från badassparts. Och så har jag fått tag på en Supra original "batteriklämma" så jag kan kasta spännbandet åt helvete, känns bra