2503
Sök

Problem med bil köpt hos MRF reggad handlare

606 Inlägg
7 september 2015
Trådstartare
Köpte en v70 2,5t awd -05 av en MRF reggad bilhandlare, fick 1 månad trafiksäkerhetsgaranti enligt nån mrf trappa ( jag blev säkert lurad) men nu till saken när jag provkörde bilen så hörde jag inga missljud, åkte tillbaka för att köpa den och då hade en annan kund nyss provkört den, köpte bilen och vid ett hastigt gaspådrag så klonkade det till under bilen, detta har sedan blivit mer och sker vid koppling när dragläget går i om man säger som så..

pratade med en mekaniker som trodde de va motorfästena så bytte övre och undre men felet kvarstår.

sen så har jag varit mitt uppe i ett villaköp så inte hunnit med men nu har jag en klump i magen då jag inte vet vad felet är.

Kan ja (har jag rätt) på nått jävla vis att vända mig till handlaren igen för åtgärd alt häva köpet?

köpte bilen för 2 veckor sen gav 46.000 för den.
Senast redigerat av jottosson (7 september 2015)

Kan det lagas ska det lagas! :)

326 Inlägg
7 september 2015
jottosson skrev:
Kan ja (har jag rätt) på nått jävla vis att vända mig till handlaren igen för åtgärd alt häva köpet?

Läs på om Konsumentköplagen och sen åker du till handlaren och kräver reparation...

1 863 Inlägg
7 september 2015
Säljaren har tre försök på sig att fixa felet innan du kan kräva hävning av köpet. Det är bara att åka tillbaka och prata med dom, är det en seriös firma så fixar dom det åt dig.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

167 Inlägg
7 september 2015
Slappna av. Inget du skriver tyder på att försäljarna försöker blåsa dig. Åk förbi dom och påtala att missljudet kvarstår och att det oroar dig och vill att de tar reda på vad det är. Så får du se hur de agerar, därefter får du agera utefter vad du får för svar.

Sök