2896
Sök

Köpråd Dodge Magnum

179 Inlägg
9 september 2015
Trådstartare
Hejsan förlåt för många liknande trådar men nu är det förhoppningsvis slut med det

Behöver höra era tankar och funderingar kring denna

Är det bra bilar ? Provkörde en idag o den gick som en dröm 07a 79k på bilfirma den kändes extremt go o köra för att vara en stor bil. Verkade vara i väldigt gott skick,endast en mm stor rostbubbla o lite smått repig på bakluckan nyservad om jag ska ha den besiktar dem den även samt garanti i ett år. Är det en bra deal för en sån kärra ?

Håller dessa bra o vad är era generella tankar ?

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
9 september 2015
beror ju lite på vad det är för maskin i den

hade iofs prutat i och med rosten i vilket fall

18 Inlägg
9 september 2015
CHEEVA skrev:
beror ju lite på vad det är för maskin i den

hade iofs prutat i och med rosten i vilket fall

190hk v6 den är sänkt till 64k smile kanske kan få ner till 60k ? är det bra bilar ?

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
9 september 2015
hm hade provat med runt 50 ...

v6an är enligt mig dö trist, inte speciellt pigg men ändå ganska törstig

179 Inlägg
9 september 2015
Trådstartare
CHEEVA skrev:
hm hade provat med runt 50 ...

v6an är enligt mig dö trist, inte speciellt pigg men ändå ganska törstig

Tror du verkligen man kan få ner så mycket ? I min smak var det fullt tillräckligt smile

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
9 september 2015
ja det tror jag absolut ! Åk och prova några med v8 innan du bestämmer dig, förbrukningen är snarlik men kraften en helt annan smile

en polare har haft mycket el strul med sin, men vet inte om det är vanligt eller om han har haft otur

179 Inlägg
9 september 2015
Trådstartare
CHEEVA skrev:
ja det tror jag absolut ! Åk och prova några med v8 innan du bestämmer dig, förbrukningen är snarlik men kraften en helt annan smile

en polare har haft mycket el strul med sin, men vet inte om det är vanligt eller om han har haft otur

Vad får dig att tro att dem skulle gå med på det den är ju trots redan prissänkt. Misstror dig inte skulle bara va bra o samla på sig några argument smile kollat o inte hittat några inom mitt område i rätt prisklass därför var den har perfekt i mina ögon. O kraften duger för mig :)åh i see förhoppningsvis inte ett vanligt fel IAF. Sen var det ju garanti i 1 år. smile

179 Inlägg
9 september 2015
Trådstartare
m.blocket.se/stockholm/Dodge_Magnum_190HK___SKINN___AUTO___KOMBI_62245003.htm?ca=11&w=3 länk till annonsen smile

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
9 september 2015
En så pass ny bil med rost är inte lätt såld så bara pruta på, dessutom så är det en törstig bil så den är inte lätt att sälja

179 Inlägg
9 september 2015
Trådstartare
CHEEVA skrev:
En så pass ny bil med rost är inte lätt såld så bara pruta på, dessutom så är det en törstig bil så den är inte lätt att sälja

Det är ju egentligen ingen rost o tala om. En liten liten bubbla samt några repor som heller knappt syns men du tror asså det går ? Bilen säljes via företaget åt en privatperson o därför känns det svårare att pruta då ägaren förmodligen har ett pris som den själv satt ? hmm

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
9 september 2015
Visst har ägaren satt ett pris han vill ha i handen smile men han får ju ge vika helt enkelt

det är lite rost nu, men vänta tills efter en vinter eller två

179 Inlägg
9 september 2015
Trådstartare
CHEEVA skrev:
Visst har ägaren satt ett pris han vill ha i handen smile men han får ju ge vika helt enkelt

det är lite rost nu, men vänta tills efter en vinter eller två

AA sant smile tack för rådet big_smile det var ett bra argument smile aldrig köpt av bilhandlare men känns som om de kastar ut en om man ger ett så lågt pris haha ? Blir det mycket rost på dessa ? hmm

Muttley
9 september 2015
Pruta så mycket du kan på den.  Att de besiktigar den innan du får den är ingen bonus.

Tänk på att du själv kanske ska sälja den någon gång,  du kommer ha ett helvete att sälja den om du vill ha över 60 smile
Rosten är utmärkt att skylla på,  de kostar ett par tusen ändå att fixa det.

18 Inlägg
9 september 2015
tkd_rille skrev:
Pruta så mycket du kan på den.  Att de besiktigar den innan du får den är ingen bonus.

Tänk på att du själv kanske ska sälja den någon gång,  du kommer ha ett helvete att sälja den om du vill ha över 60 smile

är väl skönare att den är klar ? smile vad menar du att om jag köper den för över 60 blir det svårt att sälja eller ? aa sant ska påpeka det om det drar till kritan, tycker du också 50 är rimligt ? men är det bra bilar ?

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
9 september 2015
har du dubbla konton ?!?!

enligt mig så är det inga höjdar bilar... törstiga och trötta som sagt, sen är inredningen under all kritik... men allt detta kan man ju leva med, är en smaksak helt enkelt

satsa på en med hemi rova under huven eller låt bli är mitt råd

18 Inlägg
9 september 2015
CHEEVA skrev:
har du dubbla konton ?!?!

enligt mig så är det inga höjdar bilar... törstiga och trötta som sagt, sen är inredningen under all kritik... men allt detta kan man ju leva med, är en smaksak helt enkelt

satsa på en med hemi rova under huven eller låt bli är mitt råd

gjorde ett nytt då det andra funkar jävligt konstigt av nån anledning ja smile

i see har inte budget för en hemi tyvärr

Allmänt envis
12 512 Inlägg
10 september 2015
Din beskrivning får inte bilen att låta som något klipp och antingen lurar bilderna mig eller så har den nyansskillnader som indikerar att den har lackerats om tidigare; och ändå har den redan blivit repig och rostig?

Det är inte nödvändigtvis något att hänga upp sig på, om inte bilen vore en USA-import och om inte firman 3nd Cars hade förekommit i fall med krockskadade importbilar som klassats som skrot tidigare. Sök på Google och läs gärna träffarna från diverse forum och artikeln från Vi Bilägare inklusive kommentarsfältet.

Oavsett om den här bilen är okej eller inte (kontrollera historiken!) så hade jag inte velat gynna en firma som den här, och även om de lovar dig guld och gröna skogar i form av garantier eller liknande så hade jag inte litat på dem.

Mitt råd är att du letar vidare, men om du envisas så var noggrann och ha is i magen. Lycka till!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

18 Inlägg
10 september 2015
Rquired skrev:
Din beskrivning får inte bilen att låta som något klipp och antingen lurar bilderna mig eller så har den nyansskillnader som indikerar att den har lackerats om tidigare; och ändå har den redan blivit repig och rostig?

Det är inte nödvändigtvis något att hänga upp sig på, om inte bilen vore en USA-import och om inte firman 3nd Cars hade förekommit i fall med krockskadade importbilar som klassats som skrot tidigare. Sök på Google och läs gärna träffarna från diverse forum och artikeln från Vi Bilägare inklusive kommentarsfältet.

Oavsett om den här bilen är okej eller inte (kontrollera historiken!) så hade jag inte velat gynna en firma som den här, och även om de lovar dig guld och gröna skogar i form av garantier eller liknande så hade jag inte litat på dem.

Mitt råd är att du letar vidare, men om du envisas så var noggrann och ha is i magen. Lycka till!

okej hmm blev så jävla grymt sugen på den så synd om det skulle visa sig vara fel pån, jag tyckte inte den såg ut att ha nyansskillnader när jag såg den så tror ej den ska vara nylackad. Läste det i nåt forum jag med men verkade vara ett tag sen, antingen är jag dålig på att leta eller så är jag allmänt kass haha tror du du kan länka ? roll Hur kan man se om en bil är krockad eller haft fel vad ska man kolla efter på bilen ?

En sak som jag ser som positiv är ju den att dem säljer bilar åt privatpersoner utöver dem som de själva äger. Samt att privatpersonerna behåller bilarna och kör dem tills den är såld vilket kanske är bra då den används dagligen och därför känns säkrare ? För tror ju inte att privatpersonen villigt skulle åka i en tidigare krockad bil där saker kan va hafsfixat ? förstår du hur jag tänker. i see så du tycker jag ska leta vidare hmm ?

Muttley
10 september 2015
anderzzon08 skrev:
tkd_rille skrev:

är väl skönare att den är klar ? smile vad menar du att om jag köper den för över 60 blir det svårt att sälja eller ? aa sant ska påpeka det om det drar till kritan, tycker du också 50 är rimligt ? men är det bra bilar ?

Fast alla ska ju vara besiktigade när du köper smile

Nackdelen är
V6
Stor
Dyr i allt
Bränsleförbrukningen

Du har alltså en liten marknad i Sverige på en så pass dyr bil att äga.
Därför är de lite din fördel att köpa den med

Bra är de väl. Om inte elsystemet börjar att jävlas
Själv hade jag inte gett mer än 45 med ordentlig baklucka

18 Inlägg
10 september 2015
tkd_rille skrev:
anderzzon08 skrev:
tkd_rille skrev:

Fast alla ska ju vara besiktigade när du köper smile

Nackdelen är
V6
Stor
Dyr i allt
Bränsleförbrukningen

Du har alltså en liten marknad i Sverige på en så pass dyr bil att äga.
Därför är de lite din fördel att köpa den med

Bra är de väl. Om inte elsystemet börjar att jävlas
Själv hade jag inte gett mer än 45 med ordentlig baklucka

Sant,asså egentligen spelar det där inte så stor roll för mig om de håller bra och är roliga att köra smile dyr i allt dock menar du delar eller vad ? skatt o försäkring var ej så farligt. har en polare som meckat jänkare sen han var liten så IFALL nåt pajar bör det inte vara några problem.

vad menar du att det är till min fördel ?

aa okej el är vanligaste felet eller ? 45 tvivlar jag starkt på att jag kan få ner den i då de flesta ligger över 60 på blocket, kastar väl ut en om man ger skambud i deras ögon ? baklucka ?

Sök