2015-11-19Godkväll, nu har det hänt lite i garaget. Har nu löst problemet med tänningen som visade sig vara ett skitfel. Fördelaren sitter ju fast i ett läge men man måste ställa rotorn mot nollan/1ans cylinder. Detta var vi nogranna med att göra fast det verkade inte hjälpa. Efter mycket gnäll med allt som tänning innebär bestämde vi oss för att kolla den igen. Och såklart vad det den som ställde till det. Med det problemet löst så fick jag gnista direkt, JÄKLIGT skönt.
Burbygget har också gått framåt. Vi hade dock ett litet fel, vi fick inte svetsen att bränna som vi ville. Vi körde med 1mm tråd och trodde att detta var problemet. Så sprang iväg och köpte 0,8 som blev betydligt bättre men verkligen inte som det ska vara på fullstyrka, vi fattade fan inte vad problemet var eftersom det fungerat tidigare. Men som tur va kom en bekant som är elektiker och kollade upp problemt och som vi misstänkte visad det sig att en fas fattades. Efter ett propp byte brännde svetsen som aldrig förr. Så nu var det dags att börja igen
Huvudbågen svetsad med framsträvan. Funderade först på att köra utan innantak för att få buren direkt mot taket men tog beslutet att det ser bra mycket snyggare ut med innnertak, ska dock färgas senare.
Röret över rutan svetsat.
Huvudbågens understa platta helsvetsad i karossen och fästplattan mot buren. 3mm i golvet och 2mm i buren. Kommer sedan borras hål igenom hela paketet och fästas med 4st 8.8 bultar.
En bit på vägen.
Börjat lägga ihop hålet i golvet. var riktigt dåligt här, men blir fint med nytt!
Denna jäkel gör inte mycket nytta.
Men det gör dock denna. Gött att ha kompis som kan svetsa eftersom jag själv inte vågar mig på bursvetsningen.
Såklart får man unna sig på en fredag
Blir nog bra detta!
Andra sidan på huvudbågen klar.
Mer ett såhär orkade vi inte göra denna kvällen på buren så vi bestämmde oss för att testmontera stolarna. Jag köpte stolarna med fästen till golvet, men kille innan skulle ha dom i en ford så hade inte så stora förhoppningar på att dom skulle fungera med orginalfästerna. Det vissade sig att så fel var det inte och det enda som behövdes fixas var en liten utjackning på 2 ställen
Här förlängde jag spåren lite och sedan satt dem som en smäck!
Och så här blev det! Riktigt bra tycker jag smidigt att ha på orginal railsen, dock sitter stolen i högsta läget så nästan så att man slog i huvudet i taket.
Fick inte med bild på båda stolarna monterade så en får duga.
så blev fästet.
Så nu har ni lite att läsa! Kommer nog ut en ny uppdate redan imorgon om allt går som det ska!