Efter den rostlagningen jag har gjort på bilen hittills kände jag inte för att rostlaga dörrarna och framskärmarna. De gamla skärmarna var verkligen slut och dörrarna behövde mycket kärlek. Istället fick jag tag på fyra rostfria dörrar och två skärmar ifrån en nyimporterad 240 från England. Så på Nyårsdagens morgon slängde jag mig i bilen och hämtade dom!
Testmonterade dörrarna och kollade så att allt satt som det skulle.
Gött med fräsha dörrar.
Kändes skönt när skärmarna och dörrarna satt på, nästan som om det kan bli en bil någon gång
Nu har jag fått en uppdatering, bilen är nu slipad,spacklad och grund lagd! Nu börjar det närma sig kan man säga. Kommer en liten bildbomb, inte så mycket att säga om bilderna
2017-01-18 Lackad Så nu är bilen lackerad och står hemma i garaget och väntar på mig! Blev riktigt nöjd med resultatet och tror att den färgen kommer bli jäkla snyggt när allt är färdigt. Efter tips från lackeraren kommer jag troligen pensla insidan av bilen när det sista i buren är klar.
Så nu väntar jag bara på att komma hem, borde bli i Februari sen ska det sättas igång på riktigt ingen. Målet är att bilen ska vara målad på insidan och renoverad framvagn/bakvagn monterat tills sommaren .
Har nu kommit hem och satt igång med bilen. Väntar just nu på att få hem färg för att kunna pensla insidan på bilen. Samtidigt samlar jag på mig lite delar till bakaxel renoveringen, har hitills köpt:
Ställbara momentstag med uniballs. Volvo 1031 axel, dock med svetsad diff men målar upp axeln och låter svetsen sitta i tills jag bestämmer mig vad för diff jag vill köra med.
Ska också beställa coilovers till bakvagnen, blir Bc racings kitt
Senast redigerat av J_Sturesson (14 februari 2017)
Nu har det blivit lite gjort igen! Har lagt till lite på buren, blev rör för att fästa 6p-bälterna i samt ett extra stag längsdörren. Ville helst få till ett toyta stag, men skippade det för att slippa tjaffs från besiktningen samt för att endå hålla i och ur hoppning relativt enkelt. Ska ju gå att bruka som sommarbil med
sedan var det dags att sätta igång med färg invändigt, efter att ha pratat med några kunniga inom lackering så kom jag fram till för enkelhetens skull att pensla bilen invändigt! Eftersom stora dela endå kommer att täckas med matta,brandvägg,stolar etc så tog ett litet undantag på finishen i lacken. Färgen kom ut över mina vilda förväntningar, jag köpte 2k billfärg och penslade med riktigt fina lackpenslar. Färgen spred sig riktigt fint och endast om man kollar riktigt noga kan man se några få pensledrag.
Håller fortfarande på och samlar in delar för framvagn och bakvagnen. Så det är nästa på listan, sedan ska jag köra igång med att dra ny el till alla lampor!
Blev en snabbis i garaget, sist! Började skrapa rent bakaxeln och kollade lite lätt hur mina vita burnisar ser ut på bilen, kan absolut funka som ett sett med lekfälgar