Känner att det är dags att motivera mig själv lite inför vintern, köpte bilen för drygt 2 år sen så vissa har kanske sett den här redan. Hunnit råka ut för det ena och det andra sen jag köpte bilen, men det har alltid gått framåt (ett steg i taget, därav titeln på bygget).
Utsidan kanske inte är så rolig att kolla på, då den är rätt original men här kommer en lista med saker ändå!
-Wolfrace 18", 235 mm fram & 265 mm bak
-N1 huvläpp & luftintag i fronten
-Svarlackade lyktinsatser, gjordes samtidigt som konverteringen till högertrafik
-Bortplockad bakrutetorkare
-4,5" jappsdämpare & 3,5" fram till katten
-Stickers!! Visst är det +10 hk per klisermärke?
-LED list under huven (den som lyser upp motorn på bilden nedanför)
Det är lagt mer tid pengar där det räknas:
-Ultra racing fjäderbensstag fram & bak
-MeisterR Zeta R coilovers
-Plockat bort HICAS-systemet (bakhjulsstyrningen)
-AC'n försvann den med
-Renoverad fördelningslåda & ny olja i diffarna
Invändigt så är det precis som jag tycker det ska vara i en sån här bil, rätt spartanskt!
"Tyvärr" så gör det tillsammans med det lite större avgassystemet att det inte är någon ide att försöka lyssna på musik, så stereon ligger på en hylla i garaget.
Det som däremot finns i den är:
-Två sparco sprint
-Fyrpunktsbälten & ett stag mellan bakre hjulhusen
-Apexi power fc handkontroll
-Nismo 320 km/h mätare
-Laddtrycksmätare
-Bredbandslambda
-Luddiga tärningar i backspegeln
Bilens hjärta, samt det som gett mig mest huvudvärk än så länge... Ska vara en rätt så stabil pjäs (fram tills någonting går sönder och jag måste öppna den så får jag lita på säljarens lista med delar).
EDIT: Motorn innehöll inget som säljaren påstod, bygger ny vintern 18-19.
Sen har jag blandat friskt bland alla packningar allt eftersom det behövts:
-HKS insugspackningar
-Cometic MLS toppackning
-Tomei grenrörspackning
-Stålförstärkta grafitpackningar till turbosarna
-Do88 siliconslangar
Här är det då som bilen bor, har förberett för vintern genom att storstäda garaget så just nu ser det bättre ut (fråga inte hur det är om en vecka)!
Tror jag fick med allt nu, kommer lägga upp bilder när jag tagit mig tid att göra någonting!