3463
Sök

Ska jag välja fjärr eller punktljus på extraljusen? 2/3st

638 Inlägg
29 september 2015
Trådstartare
Ska köpa lite extraljus till bilen och kollar på hederliga Bosch Big Knick då priset är ganska vettigt.  Men funderar även på NBB även om dom ligger på det dubbla.

Kommer förmodligen sätta 3st, och undrar nu om jag ska köra 1 fjärr (bred ljusbild) i mitten och 2 punktbelysningar på sidorna om fjärrljuset. Eller hur hade ni gjort?

Om jag istället väljer att köra på enbart 2st ljus, vad bör jag använda då? Fjärr eller punkt eller en av varje?

Ni behöver inte argumentera om det är big knick eller NBB ljusen jag ska köra på. Jag kommer välja det som passar min plånbok vid köptillfället. Och jag vet att NBB är bra mycket bättre än boschen!

Kommer väl nånting här snart!

812 Inlägg
29 september 2015
när jag hade 3 big knick på bilen, så hade jag 3 st fjärr med 100 w halogenlampor och dom lyste tillräckligt långt

414 Inlägg
29 september 2015
Jag har kört pencil (punkt) i mitten och fjärr/bred ljusbild på sidorna, dvs 3st, dock billiga SIM men principen blir ju densamma, jag har varit nöjd med det i alla fall.

Kör på 3st, ser bättre ut än 2st tycker jag.

7 454 Inlägg
1 oktober 2015
Jag valde 2 BIG-KNICKAR flod med 100 w lampor.
Beror väl en del på hur och var man kör.
Allt för lång räckvidd, med pencil, gör att man bländas allt för tidigt av de blå tavlorna efter motorvägen.
Dessutom får man med pencil blända av tidigare.
På en lite kurvigare väg har man större nytta av flodljus.

Vid korvmojjen är det antalet som räknas.cool
De behöver inte ens vara anslutna.big_smile

wink

Sök