kan ju tillägga att balken är igensvetsad och målad,så inget tror att jag kör med stora hål i balkarna xP
på tal om "titta tillräkligt hårt och länge så kanske det löser sig själv"
här är 2 fälgar och 4 däck
PANG så var det fixat xP
motorn är numera på plats, körde en runda med IC:n monterad (ej inkopplad) och motorn överhettade ganska fort, så den verkar störa luftflödet en del, men men, har beställt en ny större kylare från JAPSPEED så nu hoppas vi att det löser sig annars blir det 45 oljekylare!!!
idag vart de äntligen dags för stoppklossarna.... 2.0
ja dem fick ju inte vara solida så det fick bli lite mjukare då
här är ett genomslagsgummi, ett buntband och en bult
annan vinkel
virade in bulten i tejp och tryckte in den i genomslagsgummit, det blir FÖR mjukt utan bulten då jag ska ha det monterat liggandes
på plats den övre länkarmen tar emot här, ni som meckat Civic vet hur det ser ut
buntband
blev verkligen perfekt
bak valde jag att behålla träklossarna då dem har hållit jättebra klippte upp ett genomslagsgummi och lade det över såhär och sen buntband runt (ja jag bygger det mesta med buntband)
andra sidan
här är bilen helt utan luft i bälgarna, blev jättebra
nu är bilen helt redo för att besöka SFRO igen och efter det regbesiktning
ska till SFRO imorgon har fyllt i all information i ett speciellt dokument som man hittar via SFROs hemsida, dem ville visst veta vad jag egentligen gjort med bilen
bilen är godkänd av SFRO det enda var att jag behöver lätta bilen lite, annars kommer jag inte få ha 4 passagerare med mig tjänstevikten får inte komma för nära totalvikten
ja då var vi igång igen har tvättat och vaxat bilen och även städat ur den invändigt och idag vart det dags att åka till Falkenberg för att genomföra en registreringsbesiktning
här är bilen påväg att vägas in!
och här gjordes kontroll av diverse grejer, han var snäll och gjorde även en vanlig kontrollbesiktning när vi endå var igång
GODKÄND!!!!!! monterade snabbt tillbaks stereon och lite annat invändigt och hängde dit dem tonade lyktorna och mina "dive-planes"
detta firades med en lång runda igenom stan... och en choklad xP
Folk brukar kalla Honda Civics för "grocery getter" för er som inte vet vad det betyder så är det något man kallar bilar som "mamma kör till maxi och handlar mat med" och jag får väl styrka detta uttalandet då, ännu mer då min är en kombi
bilen är ju inte klar, en sån här bil blir aldrig klar, men närmst på listan ligger ett nytt avgassystem, detta är så litet så att det gör denna lättare bilen långsammare än den tyngre bilen motorn satt i innan men men, det kommer
luftfjädringen får hamna på hyllan tyvärr, måste byta ut styrsystemet och plånboken sa nej så sänkfjädrarna ska dit igen inom kort så man kan rulla denna sommaren
har byggt mig ett nytt avgas, från katt som är 2 tum till 2.5 tum vanligt rör till rostfri dämpare till vanligt rör 2.5 tum sen 3 tum och sist en japsdämp med 4 tums utblås i rostfritt även där var väldigt mycket jobb att fixa ihop, mer än jag trodde Oo
det som satt där, anpassat för D15Z8 motorn
på besök hos Biltema (den dämparen användes inte)
men dessa två däremot
låter riktigt fint ska se om man kan filma sen när man kör, blir ju inte samma sak när man bara står hemma och varvar motorn
Sjukt underhållande läsning, tack för att du delar med dig av ditt hårda slit!
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
sen så rymde katten från gården, men några extra hästar hittade hem till stallet så jag vart glad ändå
0-100 tog med förra avgaset ca 9 sekunder, nu är det ca 7 sekunder, detta resulterade också i att jag lyckats tömma tanken i alarmerande takt
mellan 2000 och 3000 varv är det ett fruktansvärt "drone" sååå en japsdämpare var visst inte rätt tillvägagångssätt bilen låter fint utanför, men inne i bilen låter det mer kaosartat... så jag hade tänkt köpa en 2.5 tums Simonsdämpare, men det blir nästa lön
hej igen har inte glömt bort bilen! har monterat dit en liten resonansdämpare så nu är det inte såå mycket drone längre
min kenwood huvudenhet jag har är det sämsta skit jag någonsin varit med om, har varit så sjukt trött på den väldigt länge, så en Xtrons inhandlades för 230 pund det är alltså en dubbeldin huvudenhet med gps dvd usb aux bluetooth osv osv MEN den har en lite speciell sak... ANDROID! jo så den funkar som en telefon fast anpassad för bilen sjukt nöjd med den, den startar på ca 2 sekunder (jämfört med den andra som tog typ 20) och eftersom den har android så har jag installerat spotify på den, så jag nätdelar från mobilen (ja den har WiFi) så har jag spotify direkt på skärmen, mycket behändigt
men först ska vi titta på lite annat
styrenheten till ECC:n börjde leva sitt eget liv, så en bättre begagnad sattes in, passade även på att måla lamporna röda med biltemas röda bakljusfärg
så när det var klart gav jag mig på att montera över radioknappsatsen från donatorbilen
denna kabeln behövde förlängas, tog en liten bit kabel och två löddskarvar och sen tejp över det
gjorde även ett fult hål (som inte syns)
kabeln som går från knappsatsen har jag nu i handen
Xtrons har så fint löst detta så att om man har en knappsats som är resistiv (inte CanBus) så kan man koppla den RAKT in i huvudenheten
sedan gör man programeringen direkt i huvudenheten
på plats radioram saknas (den ingick inte skumt nog, ska beställa)
kenwood har mycket bättre equalizer Xtrons är något primitiv, lite FÖR enkel, så tex bas fick jag koppla med en "hög till lågnivå-omvandlare" från bakhögtalarna och sen till slutsteget eftesom att Xtrons inte vet hur man hanterar en bas, detta funkar dock väldigt bra, samma kvalitet som kenwood kunde faktiskt, via sin sub-utgång. Övriga högtalare spelar på bra, inte SUPER, utan dem spelar bra. och med ett steg så man kan justera ljudet extra så blir det säkert väldigt bra, så jag har för tillfället mycket bra ljud i bilen, ska ju nämnas också att denna Xtrons enheten kostar 2500kr MYCKET prisvärd