Updatering!veckorna har verkligen flugit förbi! Bara några få dar kvar till mappning! Så jäkla nervöst just nu!
Har varit några stressiga veckor men bilen står äntligen klar inför mappningen!
stressen började med att kardanen vart något sen än vad jag tänkt mig, hade en simpel plan utav kardan som jag lämnade över till Ljunggrens som han ansåg inte var någon bra och hållbar lösning så han fick fria händer och byggde ihop en riktigt stabil axel med cv-knut, Bilbyggaren Ajden var även med och fräste ut en adapter som ersätter hardyskivan! det vart top!! dock så var hålen på adaptern 2mm fel så fick åka till Bengans garage som fräste till det lilla som behövdes och sen gick allt få på plats!
När jag fått hela drivlinan på plats så var det dags för test, då visade det sig att kopplingen ej kopplade ur,
vart en hel del grubblande och sen beslutade jag mig att riva ner lådan för att mäta up spel för urtrampningslagret, måtten ansåg jag var ok men jag förlängde pinnen till slaven och satte ihop allt igen.
testar igen och ingen skillnad, konstaterade sen att det var slaven som ej fungerade korrekt, justerade allt som gick på justeringen på pedalen och då lyckades huvudcylindern att skjuta till lite mer olja och slavens pinne sköt ut längre än tidigare och kopplade ur kopplingen finnaly!
Sänkte ner bilen på garagegolvet och för första gången så fick jag känna dragläget och bilen rullade:D
länk till filmklipp från första provkörningen:
https://www.garaget.org/video/153957Förbättrade kylningen med fläktkåpa, nyttjar numera hela kylaren
Kardanen Från Ljunggrens och hardy adaptern från Ajden