Grejat hela dagen idag stort set, va lite å fixa med noname plattan ibak innan den till slut passade men nu är de på plats. Följer med några tattiga skruv till länkarmarna men dom har jag fixat nya på Würth 12.9 bult för ja har ingen lust att de ska gå av där. Håller på endel med bromsledningarna nu, mycket tänkande vart saker ska sitta samt nya bränslefiltret som skulle sitta under blir de ej, då de bygger för mycket neråt så kommer sitta på torpedvägen istället. försöker sätta allt så inget blir i vägen plus att de ska se bra ut med. Fick även mitt påfyllnadsrör samt bägge skivor i fram så nu är de färdigt.
Idag fick ja mina bromslednings fästen så jag satte dit de seriöst nu under, blev riktigt nöjd med de endå, soppa å returen kvar under försöker hitta något man kan sätta de med, även lämnat in bägge krängarna från Eibach samt påfyllnasröret på pulverlack hos Trioplex dom ringde idag sa de var färdigt så jag hämtar de på fredag gick riktigt fort tog 1dag, allt är lackat i mörkgrå då ja ej vill ha rött under bilen.
Isolering eller liknande ska fixas med så bromsrören inte skaver å gör ljud ifrån sig ska lösa detta, är ej färdig än. Soppan och returen kommer gå brevid, även original skruv som sitter för gamla ledningen ska bort samt på torpedväggen. Sedan när framvagn är på så kommer jag ta ner den å prov bromsa se så de är tätt över allt innan motor hivs i.
Fick tbx bägge krängarna samt påfyllnadsröretsom brosan å farsan hämta åt mig från Trioplex då jag ej vill ha den röda färgen på krängarna vill ha de stilrent under, så brorsan åkte iväg med dom samt valde färg, blev mörk grå (focus rs grå) kan man säga, riktigt snyggt blev de. Även lämnat insuget till en som rensar upp väggarna på de, portar de, ja tog med dom resterande delarn till jobbet då ja skulle plugga vissa saker samt fylla lite hål, plugga egr då jag kommer köra med mitt skunk2 spjäll jag har kvar sen tidigare 70mm. Insuget ska vara förberett för värre kammar så blir att gå all in på de. Samt spacer plattan ska skäras upp mer, ej färdigt än ska slipa å de med.
Jag å brorsan var i kusten igår hämtade y21 låda samt alla 3st axlar, idag har ja varit ner en stund passat in axlar å slipat alum så nu går axeln fritt samt att fästet passar bra.
Ja farsan kommit på en ide hur vi skulle lösa med bränslerör hållare för bägge rören då ja googlat å inte kommit på något riktigt bra så kolla med farsan om han hade några bra ideer, ja tror detta kan bli bra faktiskt, svetsat ihop dom så de är ett stycke gjort 8st ska ta med dom till jobbet nu i veckan å pullverlacka dom i svart, har även slipat dom och rundat hörnen syns ej på bild då de var gjort efter, så ja inte glömt något nu och de går som planerat så ska kommer ledningarna bli färdiga i veckan samt framvagn kommer hivas upp, är även inne på göra någon form av hasplåt/ i alum för ledningarna lacka den i mat svart.
I fredags efter jobbet så fick jag å brorsan åka till Borås till speeding å byta in mitt bränslerör som var till mattning som jag hade tydligen 3/8 som jag upptäckte under veckan men detta vara inga problem åkte in och byte min 5m mot 5/16 väldigt bra service där och smidigt, så jag har grejat endel i helgen. fick även delar från Akr-performance oem hållare till tanken men väntar fortfarande på nya oem m8 skruv till tanken, så byggde egna så länge, har draget bägge bränsleledningarna samt satt på An anslutningarna i bak, framvagn har åkt på med samt stötdämpare inväntar nedre spindeleder i fram i hardrace. ska fortsätta dra lite bränsle vid torpedväggen men snart färdigt med detta. ska rensa skruv där med därför jag tagit av instrument och värme paket ska även köpa en ny: (heater core) som de heter på engelska.
Byggt en egen hållare och försökt göra någon vettig lösning till bränslefiltret även fixat till de sista på bränsleledningarna samt kapat alla skruven på torpedväggen. Tanken var först å svetsa muttrarna på baksidan men blev inte så lätt så satte locktight och drog åt dom kommer endå aldrig behöva ta av den endå.
Lyfte toppen häromdagen, kollat till blocket tycker de ser väldigt bra ut finns en liten vändkant längst upp, toppen ska tas i sär och tvättas funderar även på om blocket ska in på tvätt så inte är massa olja i kanalerna som ligger å täpper till. Insuget börjar bli klart nu fått lite bilder från han som hjälper mig med de, ja ska snart få tillbaka de så ja kan fortsätta svetsa på de. Vet ej om ja ska lägga i dom kammarna som jag ska ha då ja endå kommer få ut bilen sen höst/vinter så lika bra samt nya ventilfjädrar.
Har glömt av lite att uppdatera, insuget var klart för någon vecka sedan, svetsat av mig och portat/ ur rensat samt match portat efter 70mm spjälet av J`stuning. Fick även mina nedre spindlar som ja väntat i nästa 5v på då de var lite strul men dessa pressades förra veckan köpte hem ett vertyg så ja kunde pressa detta själv. Så nu är detta på, på plats insåg ja att dom A armarna som följde med när ja köpte fram/bakvagn att bussningarna var helt slut så de blev å beställa nya där med, köpte några nya i märket SKF så får hyffsat oem iallfall, så nu är nästan allt nytt i hela framvagnen men känns bra att de väl gjort, Även tagit av fram oken pressat tbx kolven och smörjt upp allt de går väldigt lätt å fint i fram nu. och idag ska ja troligvis ställa ner henne på provisoriska fälgar