Bilen står just nu uppallad. Har rivit ner framvagn & bakvagn för det ska blästras & målas sen nya bustnigar överallt. Bild innan jag underdsbehandlade den
hej, håller på med om606 bygg också och tänkte kolla hur du ska göra med all el till motor?
jag kopplade glödgningen på ett 120 ampere extraljusrelä som styrs via en knapp i kupen. Tomgångsventilen ska ha tändningsström. Går att använda original kablarna till generator, startmotor, vattentemp
hej, håller på med om606 bygg också och tänkte kolla hur du ska göra med all el till motor?
Ber om ursäkt för det sena svaret.. Satt fögasare i innan så finns knappt någon el, så jag behöver inte rensa något. Har köpt glödrelä ifrån en w124 300tdt så det är rätt simpelt
Hej, nu ska jag göra ett nytt försök på denna projekt-tråd. Har glömt bort det helt så nu gör jag ett nytt försök när bilen ska ihop, ist för isär. Ja ni fattar
Var lite orolig att du tröttnat men den gamle volvon ser ju skitbra ut! Ska du regga genom SFRO? Svartröken kommer tydligen att vara extra tjock över skåne i år Det behövs för detta jävla vädret kan vi inte ha ju, mera växthuseffekt åt folket haha.
Var lite orolig att du tröttnat men den gamle volvon ser ju skitbra ut! Ska du regga genom SFRO? Svartröken kommer tydligen att vara extra tjock över skåne i år Det behövs för detta jävla vädret kan vi inte ha ju, mera växthuseffekt åt folket haha.
Har haft lite andra projekt också så denna stog still lite.. Nej jag kommer regga utan turbo så jag slipper sfro. Tyvärr kommer den va helt orginal i år då den ska reggas i slutet av sommaren. Så svartröken får vänta till nästa år
Ser riktigt bra ut! Vart beställde du bussningar ifrån?
Bustnigarna till bakvagnen är köpta på retro-turbo, bustnigar till fram vagn är v-parts & orginal kommer ifrån bildelaronline24. Köpte orginal till "länkarmarna" då jag förmodligen kommer köra med txr's länkarmskitt senare
Har haft lite andra projekt också så denna stog still lite.. Nej jag kommer regga utan turbo så jag slipper sfro. Tyvärr kommer den va helt orginal i år då den ska reggas i slutet av sommaren. Så svartröken får vänta till nästa år
Det kan va möjligt att regga med turbo utan sfro om du snackar med besiktningen
Jasså? Hur kan det komma sig? Vet du någon som gjort det?
Vet tyvärr ingen som gjort det, men 740, 940 å 960 är godkända för 328nm enligt sfro's listor om man fixar nya stötdämpare å nå mer. Om606.962 har 330nm å HK är de inga problem med. Ska börja med ett liknande projekt jag oxå och ja snacka me min bessgubbe å han sa att det skulle gå att fixa. Men motorn läre va original med turbo och pump annars misstänker dom ju säkert nått å godkänner int. Länk till sfro http://sfro.com/images/stories/dok/andr … l_v1_2.pdf
Vet tyvärr ingen som gjort det, men 740, 940 å 960 är godkända för 328nm enligt sfro's listor om man fixar nya stötdämpare å nå mer. Om606.962 har 330nm å HK är de inga problem med. Ska börja med ett liknande projekt jag oxå och ja snacka me min bessgubbe å han sa att det skulle gå att fixa. Men motorn läre va original med turbo och pump annars misstänker dom ju säkert nått å godkänner int. Länk till sfro http://sfro.com/images/stories/dok/andr … l_v1_2.pdf