3020
Sök

Spindelled Audi a3

57 Inlägg
16 oktober 2015
Trådstartare
Hej!
Har googlat och kollat på forumet om tips när man ska byta den nedre spindelleden utan några bra riktmärken.

Är det någon som har gjort det och kan ge några tips o saker att tänka på?

//Patric

1 365 Inlägg
16 oktober 2015
När du får nedslag på besiktningen eller själv känner att den är dålig är ju ett bra tillfälle.

Enklast är ju att byta hela länkarmen om du inte har en press förstås. Lite dyrare men oftast värt det tycker jag.

Bäst blir det naturligtvis om man byter på bägge sidor men det är inget krav.

Nu vet jag inte hur det ser ut på Audi specifikt men det brukar oftast vara bra att ha en mutterdragare eller skaplig hävarm och ibland är det inte fel med en liten gasolbrännare

PatricJuel skrev:
Hej!
Har googlat och kollat på forumet om tips när man ska byta den nedre spindelleden utan några bra riktmärken.

//Patric

57 Inlägg
16 oktober 2015
Trådstartare
Richtenb skrev:
När du får nedslag på besiktningen eller själv känner att den är dålig är ju ett bra tillfälle.

Enklast är ju att byta hela länkarmen om du inte har en press förstås. Lite dyrare men oftast värt det tycker jag.

Bäst blir det naturligtvis om man byter på bägge sidor men det är inget krav.

Nu vet jag inte hur det ser ut på Audi specifikt men det brukar oftast vara bra att ha en mutterdragare eller skaplig hävarm och ibland är det inte fel med en liten gasolbrännare

PatricJuel skrev:
Hej!

//Patric

Fick nedslag på besiktningen så därför jag ska byta.

Det smidiga är ju att det går att bara byta spindelleden utan att behöva ta av bärarmen, det jag är lite fundersam på är ju när/om man får loss spindelleden att det blir problem att få tillbaka den nya?

Sök