3459
Sök

Köpråd/tjänstebil - Volvo, VW eller BMW

...has left the building...
4 474 Inlägg
19 oktober 2015
Om vi släpper BMW (jag vet det ÄR svårt big_smile ) så finns ju nya Skoda Superb Kombi ute redan, den borde du väl kunna välja? Visst inte såååå snygg, men stor o rymlig. Med rätt (diesel) motor lagom pigg och snål oxå! Skoda är ju ett förnuftigt val tongue
Senast redigerat av dawwe (19 oktober 2015)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

71 Inlägg
19 oktober 2015
Ut och provkör en 5-serie med dig så ska du se att du fastnar för den smile Har inte en länk till det men på tjänstebilen fick den 4,5/5 och de var mycket nöjda med den. Välj en x-drive om du vill ta dig fram lite bättre, men med bra däck kommer man långt också! Dricker lite och är väldigt attraktiv som tjänstebil för tillfället big_smile

When you drive a new car, you are trying to be someone. When you drive an old car, you have figured out who you want to be.

...has left the building...
4 474 Inlägg
19 oktober 2015
Så...Jag har tagit mig friheten att plocka ihop en Superb Kombi enligt min smak big_smile

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

71 Inlägg
19 oktober 2015
Colt45 skrev:
Det beror ju såklart på hur hög buren är. Men eftersom det ligger ett skydd över så blir det nog problem hur som hur såvida du inte vill sätta hunden i karantän.

Du har inte funderat på F31? Den är ju isåfall bättre hundbil.

Eller ska du ha med familj och grejer i bilen?

GT:n lastar något helt sjukt, har man en liten hundbur är det inget problem. Jag gillar själv GT'n mer än femman faktiskt då den har den förlängda plattformen från en 3-serie ämnad för kina, så den har sjuuukt bra benutrymme och lastutrymme. Och så har den körglädjen av en trea big_smile

When you drive a new car, you are trying to be someone. When you drive an old car, you have figured out who you want to be.

58 Inlägg
19 oktober 2015
Kubista skrev:
Colt45 skrev:
Det beror ju såklart på hur hög buren är. Men eftersom det ligger ett skydd över så blir det nog problem hur som hur såvida du inte vill sätta hunden i karantän.

Du har inte funderat på F31? Den är ju isåfall bättre hundbil.

Eller ska du ha med familj och grejer i bilen?

GT:n lastar något helt sjukt, har man en liten hundbur är det inget problem. Jag gillar själv GT'n mer än femman faktiskt då den har den förlängda plattformen från en 3-serie ämnad för kina, så den har sjuuukt bra benutrymme och lastutrymme. Och så har den körglädjen av en trea big_smile

Jovisst, lite därför jag tipsade honom om den. Men det är väl som sagt höjden som kan sätta stopp för det roliga. Jag tycker helt klart han ska välja BMW, då det enligt mig är en snyggare och roligare bil. Ungefär samma pris också.

Absolut inget ont om F11, men precis som du säger så är det en större och lite klumpigare bil. Körglädjen i 3-serien har ju sen tidernas begynnelse varit extremt kul!

Sök