Idag var jag där med kameran en sväng, och fick lite gjort!
Glömde förstås ta kort under bilen, och det påbörjade arbetet på andra skärmen!
Har täckt över frontpartiet för att slippa allt damm.
Ena skärmen så gott som klar, körde med glasfiberspackel, då jag inte vill att det ska flyga iväg såfort man lyckas spränga ett däck! Helt oslipat på bilden. Åkte till Biltema för att köpa en slipmus och lite grejer, självklart hade de stängt bygget 10 minuter innan. Stänger Biltema klockan 18:00 på lördagar överallt? Låter tidigt!
Hängde upp ett gammalt rött lakan för att skydda lite prylar under arbetsbänken ifrån allt damm.
Slipade ner lagningarna på förarsidan, och slängde på lite färg så det inte rostar under tiden. Är absolut inte nöjd med utseendet här men blir väl bättre med lite färg och pedalstället senare.
Någon som har koll på en matt, slittålig färg? Helst svart/mörkgrå, hade tänkt att ha det på insidan. Tänkt lite på Hammarlack, men vet inte om det finns i matt version.
En tjuvtitt under damskyddet!
Ny var det dags att ge sig på bakaxeln!
Ville inte gå lös med vinkel-harry från början då jag försökte minska stänket av avlagringar. Då får man börja med en kniv och stålborste!
Fixa till alla de vassa kanter som fanns på alla fästen! Skaplig skillnad på en DeWalt vinkelslip och Biltemas! Otroligt mycket mindre vibrationer i denna.
Ena nedslipad, andra inte.
Andra sidan!
Efter att ha tvättat av den så fick det åka på lite färg! Ska på ett lager till och de omålade ställena ska också få sig en sväng. Helt nymålat på bilden så det blir bättre när det torkat!
Och ett avslutnings-tips! Använd inte en stålborste som hammare! Haha.