Mål 1= Körbar för egen maskin (Check! Klart!) Mål 2= Besiktningsbar, allt ska fungera och vara mekaniskt servat och tiptop.(Check! Klart!) Mål 3= Finish, ny lack på hytt och ny inredning.
Ja, som rubriken säger så ska jag renovera en dragbil från 1983. jag är Volvofantast så valet är enkelt. Har börjat med ett ganska dåligt utgångsläge där det mesta var plundrat eller trasigt men jag har ett antal reservdelsobjekt att plocka från
Så nice:) älskar verkligen dessa bilar! dock växer de inte på trä, många har väl gått te utlandet alternativ rostat upp:) ska du köra med de runda lysena fram? de är klart snyggast:)
Som inofficiell F10-F12-älskare så kommer jag givetvis följa detta projekt!
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Jag prya på Volvo i skolan o byggde oranga N-12 chassin..Iran köpte över 500 chassin som dom inte skulle göra nåt med,va nåt me att dom hade för mkt olje pengar o va tvungen o handla utomlands sa dom när ja fråga vart alla bilar skulle....gissa om man va trött på orange efter 2 veckor....när ja sluta fick ja en påse full med emblem o ta hem,vakten bara skrata ner de rassla i köm ut..hehe undrar var allla dom emblem tog vägen.....12 turbo 6 intercooler 1225 mm mm
Roligt att få så positiv respons! jag trodde inte att ett lastbilsprojekt skulle tillfredställa någon i detta forum men se där hade jag fel ,och det känns gött! Jag har jobbat rätt intensivt senaste dagarna och i dag skall jag för första gången köra ut ur verkstan för egen maskin! Får se om det blir lite bilder eller möjligen en filmsnutt
Det är rätt, jag är allätare med. bara det finns en motor i nån ända! Veinge ligger ca 25 km sydost om Halmstad längs med väg 15 mot Markaryd. Jag bor på landet 5 km utanför så jag har ca 20 minuter till Halmstad.