Mål 1= Körbar för egen maskin (Check! Klart!) Mål 2= Besiktningsbar, allt ska fungera och vara mekaniskt servat och tiptop.(Check! Klart!) Mål 3= Finish, ny lack på hytt och ny inredning.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Fästen för en sidolåda monterade, det blev en specialare eftersom fjäderfästet sitter i vägen.
Lådan monterad
Har även fått dit framlyktor och gjort i ordning kabelhärvorna i fronten. Nästa blir att byta värmepaketet i hytten och sedan skruvafast skärmarna under hytten.
En liten polering av den där lådan sen kanske hade suttit som ett smäck?
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Fan vad kul! Ska du ha den i någon verksamhet sedan när den är klar eller är det mest för att skryta? Skulle själv vilja ha en lastbil att svina runt med men det är ju lite dyrt att ha om man inte har någon körning
Fan vad kul! Ska du ha den i någon verksamhet sedan när den är klar eller är det mest för att skryta? Skulle själv vilja ha en lastbil att svina runt med men det är ju lite dyrt att ha om man inte har någon körning
Nä , jag ska bara lurka runt i den när jag känner för det tänkte jag. Jag har en trailer till den så jag kan flytta bilar och maskiner mm. Det är inte så svindyrt som man kan tro , skatt=0kr Försäkring ca 800kr/år bilprovningen ca 2500. Sen dricker den ju typ 3-4 liter milen.
En liten polering av den där lådan sen kanske hade suttit som ett smäck?
Ja, det kommer i fas 3 när den är besiktigad och funkar felfritt. Då ska jag nörda ner mej i finish.
Haha. Fint!
Nä , jag ska bara lurka runt i den när jag känner för det tänkte jag. Jag har en trailer till den så jag kan flytta bilar och maskiner mm. Det är inte så svindyrt som man kan tro , skatt=0kr Försäkring ca 800kr/år bilprovningen ca 2500. Sen dricker den ju typ 3-4 liter milen.
Haha fan vad schysst. Åkte nämligen på typ 1-diabetes precis när C-kort/YKB-kursen på skolan skulle dra igång och då får man tydligen inte köra lastbil sålänge man får betalt, så jag skulle vilja ha en fullastad timmerbil att glida runt i för att stressa trafikpolisen och protestera mot deras underliga lagstiftning
Haha fan vad schysst. Åkte nämligen på typ 1-diabetes precis när C-kort/YKB-kursen på skolan skulle dra igång och då får man tydligen inte köra lastbil sålänge man får betalt, så jag skulle vilja ha en fullastad timmerbil att glida runt i för att stressa trafikpolisen och protestera mot deras underliga lagstiftning
Själv är jag blind på ett öga sedan födseln så jag får inte köra alls. Hade jag däremot tagit behörigheterna INNAN 1996 så hade det varit toklugnt..yey.
Så..man är förpassad till ett liv vid sidan av..
Håller på och rostskyddar och dammsuger alla hålrum, ett riktigt sketjobb som inte syns men väl behövs. Har fått ihop värmepaketet med och det verkar bli bra med nysmorda fläktar och dammsugna kanaler, ny värmeventil mm. iefterniddag ska jag montera lite högtalare och såga hål för högtalare i underredet till sängen. Har hittat två schyssta skinnstolar från en nyare Volvo FH, lite customisering får man väl kosta på sej tänker jag. dom är betällda på en lastbilsskrot så dom kommer väl i veckan.
Renoverat fäste och led för gaspedalen, en ny skruv för mothåll blev det med
Gjort nya instegslister i rostfritt med dom gamla rostiga som mall
Blev ett rostfritt lock över batterierna med gummistropp som lås
Bytat underredet till sängen till ett svart istället för original brunt, hade ett par 6X9 högtalare liggande så dom sågade jag upp hål för, dessutom så drog jag nya kablar ända ifrån radiohyllan som även bestyckades med en ny 24-12 volts converter och stereo ala bilbuttrix med tillhörande nya högtalare. blev ett jädra tryck trots att sängen inte var på plats och bildade låda.
Jag har fått skinnstolarna nu med, blir jäkligt schysst! det fanns varen luft eller el till högerstolen så det har jag även dragit fram. Vänsterstolens underrede var skadat så jag har beställt ett beg underrede till den.
Ser bra ut..men jag hoppas inte det blir orangea skärmar i framtiden? Hehe.