De stiften som är "döda", har du testat de genom att ansluta till valfri tändkabel o sedan jorda "mot motorn" så du kan se stiftet från förarplatsen, gör sedan ett startförsök. Om stiftet ger gnistor så kan det vara att cylindrarna får alldeles för mycket bränsle (finns indikation på detta ju...), halvkass tändspole (att ett stift ger gnista vid atmosfärstryck är ingen garanti för att det blir gnista i cylindern under helt andra förhållanden...). Kolla även så du har korrekt elektrodgap enligt biltillverkarens rekommendationer... Det kan givetvis även vara stiften som gått men jag tycker det låter konstigt att stiften går hela tiden, låter mer som om felet ligger någon annanstans...
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure