Tycker du ska välja Saab 9-5 biopower 2.3t -07 då det är mycket trevliga bilar .
Ägde innan en Saab 9-5 Aero 2.3T -00 med steg ett trim och 270 hk och en förbrukning på 1.2 liter milen blandad körning . Landsväg runt litern båda körda på bensin då det inte var Biopower trim. Så det blev att jag sålde Aeron och köpte en till Saab 9-5 2.3t biopower (min röda)
Biopowern kör jag samma sträcka och lika tung höger och med 235 hk och 1.2 liter blandad körning på etanol , Landsväg 1.03 liter milen.
Biopowern 1754 kr / En Aero -07 3286 kr.
Billigare försäkring än Aeron .
Biopower bilen är troligtvis körd mer snällare.
Aeron är dyrare i inköp .
Ska du köpa en biopower köp en 2.3t för det är en trevligare bil för den har bättre botten vrid och behöver inte varvas för att få fart på. 2.0t känns väldigt klen i en tung bil som 9-5 tycker jag.
Kört över 4000 mil , ca 1500 mil med trim och jag är riktigt nöjd.
Precis gjort en resa på 64 mil med min Röda 9-5:a och förbrukning på 0.991 litern på Etanol med vinterdäck och farthållaren på 120 km/h. Förra året gick den på 0.92 liter milen Etanol med lugnare körning då det var snö.
Har aldrig haft något problem med mina biopower 9-5 för att dom går på Etanol .
Jag tankar bensin var 5:e tank för att smörja då etanol är torrare än bensin.
Senast redigerat av Skalman (6 november 2015)