Snowgubben skrev:
Sen jävla update på vad som är gjort i sommras.
Ptja som ni har sett så har bilen varit körduglig länge så den har använts flitigt hela sommaren. Men såklart så var det dags för besiktning så originalfjäderbenen skruvades på fram för att inte få nedslag på bes. En pissig mobilbild visar hur bilen kunde se ut
http://i40.photobucket.com/albums/e228/Snowgubben/eegljeng.jpgNu till nästkommande ombyggnad...
Var uppe hos Chrille aka MJSudden@garaget och köpte hans fälgar förra året men de har tyvärr bara stått. 20x10" runt om vilket gör att de är lika konkava fram som bak. Något som är mycket snyggt imo
Här ser ni hur dem ser ut på hans omtalade X1:a.
http://i40.photobucket.com/albums/e228/Snowgubben/150591-16ba4cbf4e8bcfa6bf928d673c343b62_large.jpg20" är de vanligaste fälgarna till E61 och såklart så var jag tvungen att testa dem nu. Fram visade det sig att fälgarna blev svåra att få plats med tack vare att luftbälgarna är bredare än fjädrarna så då får man ju bygga om lite.
http://i40.photobucket.com/albums/e228/Snowgubben/falgar.jpgTadaaa... 2st fälgar byggdes om från 10" till 8,5".
Efter lite måttande och testande utav spacers så såg den ut såhär.
http://i40.photobucket.com/albums/e228/Snowgubben/okokkok.jpgHelt okej men helvete va hög den blev. Detta är såklart helt oacceptabelt så ombyggnation krävs!
Vrålapan och svetsen åkte fram för att bygga om bilen, sedan köptes 2 coils in för att bygga om till justerbara dämpare. Tyvärr har jag inga fler bilder än just dämparna
http://i40.photobucket.com/albums/e228/Snowgubben/benben.jpgEfter lite pyssel blev det mycket bättre...
http://i40.photobucket.com/albums/e228/Snowgubben/sklaeg.jpgSå efter mycket om & men så blev bilen bra mycket lägre bak. Fram så byggdes camberplattorna om lite extra och justerades så att hjulen hamnade innanför skärmkanten, därefter skruvades den enkelt ner på coilsen fram.
Nu vågade man iallafall ta en tur till korvmojjen
http://i40.photobucket.com/albums/e228/Snowgubben/bimmer.jpgEfter detta tror jag inte det finns så mycket mer att säga just nu. Har mycket kvar att bygga på styrsystemet men då bilen är brukbar så har det varit extremt roligt att få använda den under 2016. Har börjat att skissa upp nya planer inför 2017 och förhoppningsvis kommer bilen bli mer utav en nackvridare nästkommande år. Mer om detta i senare updates!
Över n ut!