Första Juni har varit en mycket händelserik dag. Inledde på morgonen med att besikta bilen. Som gick igenom med blanka papper. Nu besiktad för all framtid. Sedan åkte vi vidare på bilutställning, street meet Sundsvall, där bilen vann pris dessutom! Kvällen avslutades med cruising. Helt problemfritt om man bortser från att den laddar lite dåligt. Men jag ska se över det sedan.
Dags för polering och borttagning av några få damnoppor hos Mickes bilvård. Listerna togs av och bilen polerades i flera steg. Bilen färdigpolerad och skyddad med ett keramiskt lackskydd, skulle skydda bra mot repor och vara väldigt vattenfrånstötande. Väldigt nöjd! Blev bra glans och djup i lacken.
Eftersom det är en originalbil ska göra i ordning originalfälgar, lite sugen på skaffa lite bredare american racing typ, men det får bli sen i så fall. Blästrade, körde bara där det var rost och färgen satt dåligt, tyckte inte det var någon mening att slösa sand på att ta bort lack som var bra. Bättre den ligger kvar som extra skydd. Epoxigrundade. Slipgrundade. Nerslipade, nu dags för lack! Lackerade, givetsvis både fram och baksida. Nya däck pålagda. Körde med vit rand, tror det blir snyggast och passar bilens utseende bäst. Monterade på bilen. Navkapslarna monterade! Verkligen nöjd med hur det blev. En helt annan bil i mina ögon nu.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
finner inga ord. så snygg verkligen och inget dåligt jobb du lagt ner..all heder till dig
InTheWhite skrev:
Helt sanslöst fin!
Tack så mycket, superkul att höra! Har aldrig renoverat en bil tidigare så varit en mycket lärorik resa. Har fastnat nu för dethär så blir definit inte sista renoveringen!
Nu når detta projekt i stort är färdigt skaffade jag mig en till bil. Fick nämligen erbjudandet att köpa en Volvo PV 544 årsmodell 1960 som gått inom samma ägarfamilj sedan ny, som enligt dokumentationen rullat 13 000 mil sedan ny. Helt oskruvad och aldrig omlackad, kan säkert vara lackerad på något ställe efter någon skada eller så, men aldrig hellackerad. Bilen är helt enkelt i ett mycket bra originalskick.