Du kanske är rutinerad (?) men ett tips är att vara noggran med underarbetet i motorummet där ytrost blandas med diverse kemikalier som tex söl med bensin, olja och spolarvätska som inte är så lyckat att få/ha under en ny lack...
Du kanske är rutinerad (?) men ett tips är att vara noggran med underarbetet i motorummet där ytrost blandas med diverse kemikalier som tex söl med bensin, olja och spolarvätska som inte är så lyckat att få/ha under en ny lack...
Börjat med spacklingen, inge vidare kul men måste göras om det ska bli bra. Batterilådan behövde endel spackling, då det blev så fula gropar efter jag blästrat bort rosten som fanns. Under allt skit som fanns så hittade jag ett rosthål, har tyvärr ingen bild på hur lagningen såg ut innan lackeringen.
Blästrat och lackat termostathuset. Någon hade tidigare målat det rött så gick inte att polera upp. Tycker det blev hyfsat likt originalet. Vad tycker ni, hitta ett nytt som går att polera upp eller behålla så här?
rosten är jag ju allt för van vid med min är samma ställen på dom flesta. Och ekonomiplåtarna passar inte riktigt som man tänkt och hopats
Har följt ditt bygge ett tag, kommer bli häftig när den blir klar.
Brukar vara mycket rost speciellt i bakre hjulhusen på Pv. Ekonomiplåtarna brukar sällan passa utan modifikationer tyvärr.
Får tacka för det
jo jag vet och främre skärminfästningen bak är horibelt dålig tror dock jag och några på pv klubbens forum kommit fram till varför dom är bara till 544 igentligen och pasade därför ej på min 444.
lika plåten under skuffluckan den är 2,5cm för kort
menmen nu är den delen över lite fin justering sen bara
rosten är jag ju allt för van vid med min är samma ställen på dom flesta. Och ekonomiplåtarna passar inte riktigt som man tänkt och hopats
Brukar vara mycket rost speciellt i bakre hjulhusen på Pv. Ekonomiplåtarna brukar sällan passa utan modifikationer tyvärr.
Får tacka för det
jo jag vet och främre skärminfästningen bak är horibelt dålig tror dock jag och några på pv klubbens forum kommit fram till varför dom är bara till 544 igentligen och pasade därför ej på min 444.
Har hört någonstans att de endast passar 544. Som tur är så har jag inte så mycket rostlagning kvar.(Hoppas jag i alla fall:D)
Får tacka för det
Har hört någonstans att de endast passar 544. Som tur är så har jag inte så mycket rostlagning kvar.(Hoppas jag i alla fall:D)
Jo och så är det verkar det som också trist dock att dom säljs som att dom ska passa till båda.