torsen skrev:
Har du provkört en Duster själv?
Eller är du en sån där "nätbilstestare"?
Jag har provkört såväl Duster som XC70.
Duster har ju nästan riktig 4x4(saknar fördelningslåda) med låg etta och mekanisk inkoppling av 4x4-driften.
Part Time på Jeepspråk och Difflock på Land Roverspråk.
XC70 har ju ingen 4x4 = ingen lågväxel och endast
värdelös Haldex som, när framhjulen redan spinner, försöker få bakhjulen att rotera.Av de två bilarna har Duster 4x4 men inte XC70 - om man ska se bilarna som "nästan" för greenlaining.
Att Volvo kan ha andra fördelar låter jag vara osagt.
Har ägt 16 4x4-bilar, dock varken Duster eller XC70, men har provat båda vid sidan av vägen.
Av tre nyköpta Volvo har jag enbart dålig erfarenhet kvalitets- och komformässigt.