3934
Sök

Reparera litet hål i golvet med glasfiber?

245 Inlägg
9 december 2015
Trådstartare
Har ett litet avlångt hål i golvet, ca 4x0.5 cm. Besiktningen klagade på detta och jag tänkte laga det med glasfiber och sedan smeta på lite underredsmassa. Hålet är vid golvet på förarsidan, långt ifrån några bärande delar och hålet syns endast på undersidan av bilen, det är alltså inte synligt inifrån bilen.

Vilka produkter behöver jag?

En bit glasfiber
Härdare
Någon smet som härdaren ska blandas i, vad kallas den?

962 Inlägg
9 december 2015
Är det plåt du menar? Seriöst gör det riktigt istället annars är du snart där igen och kladdar, brukar vara lagom kul att köpa sådana där bilar som folk så fint har lagat.

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.

245 Inlägg
9 december 2015
Trådstartare
M123 skrev:
Är det plåt du menar? Seriöst gör det riktigt istället annars är du snart där igen och kladdar, brukar vara lagom kul att köpa sådana där bilar som folk så fint har lagat.

Gör det riktigt? Vad menar du, att jag ska svetsa ett minimaliskt hål? Ja, det är plåt och ett pyttelitet hål...

962 Inlägg
9 december 2015
Diskolaro skrev:
M123 skrev:

Gör det riktigt? Vad menar du, att jag ska svetsa ett minimaliskt hål? Ja, det är plåt och ett pyttelitet hål...

Ja precis det var det jag menade du uppfattade mig precis korrekt. Laga inte kladda.

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.

Trucker
1 421 Inlägg
9 december 2015
Som ovanstående, gör det korrekt... kapa ut lite runt, en passande bit som du svetsar dit i hålet, sen på med massa både inne och utefrån... så blir det gjort korrekt...

fusklagningar är oftast ja, ej hållbara smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)

2 517 Inlägg
9 december 2015
Oftast så spricker sådan lagningar ganska snabbt & du får in vatten bakom plasten & rostar, inom en snar framtid så har du ett större hål. Osv. Osv.
Jag har lagat ett par bilar som föregående ägare har gjort samma lagningar på & det såg likadant ut på samtliga.
Jag skulle nog avråda från att laga på det sättet, ta & svetsa igen hålet &
problemet är ur världen.

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)

3 173 Inlägg
9 december 2015
Det lär inte vara besiktnings godkänt heller att spackla så svetsa på en ny plåtbit

245 Inlägg
9 december 2015
Trådstartare
tobzter skrev:
Det lär inte vara besiktnings godkänt heller att spackla så svetsa på en ny plåtbit

Det får bli så.

Sök