Aj du. Vi har ett problem här. Nu glider jag ifrån ämnet men kan inte låta bli: En kompis tog körkort i våras, enbart för automatlåda då hon inte riktigt såg poängen i att växla. Alla bilar vi har och tillgå i vår släkt/bekantskapskrets har just automat. Men utifrån dina premisser så är hon då handikappad? Precis som hela USA? Där kör man upp med en automat.
Dagens automatlådor (OT som fan) växlar snabbare än du själv kan göra och drar mindre och är dessutom snabbare upp till 100. Varför ska vi då inte köra med dessa? Framtidens bilar går nog på el/bränsle. Hybrider alltså. Då finns det inget val.
Haha. Vissa bara fastnar vid princip. En gång automat = alltid automat.
Så sant. Så är det nog för de flesta i ålder 25+ år. Köpte min första automatbil 1993. En Mercedes 450SE. Sen var jag rökt... Kompisarna tog efter och vi var några med stora Mersor ett tag. Alla kör idag automat :-)
Helt rätt! Finns bara fördelar med automat.:-) Sen mängden folk som påstår att det inte går att leka med bakhjulsdriven bil i snön alls,förstår jag inte heller. Växlar han så är det dags att växla. Visst häva en svårare men, den går :-)
TLDR att läsa via mobilen. Men de spelar ingen roll för min del om det är automat / manuell när man kör längre sträckor, manuell har ju 5/6an i hela tiden ändå så blir ju samma med automatare?
Så nu har jag läst, leka i snön med automat går finfint. Men det är mer teknik att hålla lådan på rätt växel.
Men som jag skrivit tidigare ingen busbil.
Om ni hade en vanlig hederlig 740/940 manuell och en automatare bredvid varandra och fick välja en, båda helt identiska vilken skulle ni ta?
TLDR att läsa via mobilen. Men de spelar ingen roll för min del om det är automat / manuell när man kör längre sträckor, manuell har ju 5/6an i hela tiden ändå så blir ju samma med automatare?
Så nu har jag läst, leka i snön med automat går finfint. Men det är mer teknik att hålla lådan på rätt växel.
Men som jag skrivit tidigare ingen busbil.
Om ni hade en vanlig hederlig 740/940 manuell och en automatare bredvid varandra och fick välja en, båda helt identiska vilken skulle ni ta?
Automat. :-) busbil kanske manuel. Men automat ändå automat för man busar ju inte 24-7 :-)
TLDR att läsa via mobilen. Men de spelar ingen roll för min del om det är automat / manuell när man kör längre sträckor, manuell har ju 5/6an i hela tiden ändå så blir ju samma med automatare?
Så nu har jag läst, leka i snön med automat går finfint. Men det är mer teknik att hålla lådan på rätt växel.
Men som jag skrivit tidigare ingen busbil.
Om ni hade en vanlig hederlig 740/940 manuell och en automatare bredvid varandra och fick välja en, båda helt identiska vilken skulle ni ta?
Automat. :-) busbil kanske manuel. Men automat ändå automat för man busar ju inte 24-7 :-)
Kör ju dagligen på e18 och i längre sträckor så tycker inte direkt det är någon skillnad på att köra automat/manuell i längre sträckor, som när jag åker till stockholm så är farthållaren i på ca 110-130 ändå. Automat har ju bara mer benutrymme annars är det ju typ samma sak? :S
TLDR att läsa via mobilen. Men de spelar ingen roll för min del om det är automat / manuell när man kör längre sträckor, manuell har ju 5/6an i hela tiden ändå så blir ju samma med automatare?
Så nu har jag läst, leka i snön med automat går finfint. Men det är mer teknik att hålla lådan på rätt växel.
Men som jag skrivit tidigare ingen busbil.
Om ni hade en vanlig hederlig 740/940 manuell och en automatare bredvid varandra och fick välja en, båda helt identiska vilken skulle ni ta?
Automat. :-) busbil kanske manuel. Men automat ändå automat för man busar ju inte 24-7 :-)
Kör ju dagligen på e18 och i längre sträckor så tycker inte direkt det är någon skillnad på att köra automat/manuell i längre sträckor, som när jag åker till stockholm så är farthållaren i på ca 110-130 ändå. Automat har ju bara mer benutrymme annars är det ju typ samma sak? :S
Precis som styrservo, inte behövs det när du rullar på e18? :s :p
Automat. :-) busbil kanske manuel. Men automat ändå automat för man busar ju inte 24-7 :-)
Kör ju dagligen på e18 och i längre sträckor så tycker inte direkt det är någon skillnad på att köra automat/manuell i längre sträckor, som när jag åker till stockholm så är farthållaren i på ca 110-130 ändå. Automat har ju bara mer benutrymme annars är det ju typ samma sak? :S
Precis som styrservo, inte behövs det när du rullar på e18? :s :p
äh den skiten klarar man sig utan, så länge man inte rattar jänk och ska fickparkera, fast det händer ju aldrig xD
Kör ju dagligen på e18 och i längre sträckor så tycker inte direkt det är någon skillnad på att köra automat/manuell i längre sträckor, som när jag åker till stockholm så är farthållaren i på ca 110-130 ändå. Automat har ju bara mer benutrymme annars är det ju typ samma sak? :S
Precis som styrservo, inte behövs det när du rullar på e18? :s :p
äh den skiten klarar man sig utan, så länge man inte rattar jänk och ska fickparkera, fast det händer ju aldrig xD