amazon med t5 motor, bur 4link hemmabyggd framvagn och mycket egen bankad plåt. byggbess genom sfro klar och godkänd, bara resten kvar som man säger, följ gärna med på resan mot en gatlaglig och förhoppningsvis snabb amazon.
Hur har det gått ? Och hur har du löst pedalställ/cylinder? Håller på med pedalstället nu och står i tankarna på en bromsvåg, har dåligt med plats till en servo. Grymt projekt
löste de med ett ställ liknande original utan servo blir bromsförstärkare senare om de blir för tung trampat
äntligen fått byggbesiktigat bilen, gick över förväntan med besiktningen faktiskt han ville ha en lite förstärkning extra i framvagnen och va lite fundersam över hur tungtrampat de skulle bli utan bromsservo. bilen ska inom snar framtid lämnas iväg på blästring sen blir de full fart för att förhoppningsvis hinna klart och lyckas ställa ut bilen på elmia.
fick även sålt epan så nu finns de lite pengar att bygga av
Suveränt ju:) Har precis samma bekymmer med bromsarna. Och ändra utv går inte då blir pedalen en halvmeter Ska försöka få dit en micra servo. Tummen upp!
Suveränt ju:) Har precis samma bekymmer med bromsarna. Och ändra utv går inte då blir pedalen en halvmeter Ska försöka få dit en micra servo. Tummen upp!
har du provbromsat? jag tänker lite så att de funkar ju original så borde gå jag hade också planer på micra servo men inte ens de fick plats så får hoppas de blir godkänt med detta system
har du provbromsat? jag tänker lite så att de funkar ju original så borde gå jag hade också planer på micra servo men inte ens de fick plats så får hoppas de blir godkänt med detta system
Njae har BMW framvagn och Volvo bakaxel. Provade på BMW-n att stänga av när jag körde och man får stå på bromsen ganska bra. Svårt och mäta kraften. Om jag ska ha servon så kommer jag få bygga så den går ut lite i hjulhuset precis så däcket går fritt. Vad kör du för bromsar och cylinder?
Njae har BMW framvagn och Volvo bakaxel. Provade på BMW-n att stänga av när jag körde och man får stå på bromsen ganska bra. Svårt och mäta kraften. Om jag ska ha servon så kommer jag få bygga så den går ut lite i hjulhuset precis så däcket går fritt. Vad kör du för bromsar och cylinder?
går väll inte riktigt att testa så heller? hävarmseffekten på pedalen e ju gjord för servo där? eller? jag har 240 cylinder, bmw e36 ok fram och volvo 740 ok bak
går väll inte riktigt att testa så heller? hävarmseffekten på pedalen e ju gjord för servo där? eller? jag har 240 cylinder, bmw e36 ok fram och volvo 740 ok bak
Jo visst är den det men amazon har 4-1 original och hade du trummbromsar innan? Dom har en självbromsande effekt. Om man ändrar en bil med servo så rek dom att man ändrar utväxling till 6 lr 7-1 nästan dubbel så lång väg för pedalen att röra sig. Hade du inte servo löst innan? Brukar sitta bromscylinder på torpeden och servon en bit fram på skärmen.
Jo visst är den det men amazon har 4-1 original och hade du trummbromsar innan? Dom har en självbromsande effekt. Om man ändrar en bil med servo så rek dom att man ändrar utväxling till 6 lr 7-1 nästan dubbel så lång väg för pedalen att röra sig. Hade du inte servo löst innan? Brukar sitta bromscylinder på torpeden och servon en bit fram på skärmen.
nope hade inte de, blir en bromskraft förstärkare löst om de behövs sen
har under den senaste tiden haft fullt upp med städning och mindre ombyggnad av garaget, har även fixat endel med min bmw e61a så inte haft så mycket tid/ork över till amazonen. men har iaf fått ur motorn igen och plockat isär för en enklare koll/genomgång, sen har jag fixat skärmfästen och innerskärmar, sakta men säkert börjar bilen komma ihop eller isär beror på hur man ser de funderar lite kring färger på bilen, kaross blir mörkgrå utan crome och motorrum blir svart, lite beslutångest kring motorn, funderar på rött block och tråg/topp silver, eller hela motorn i silver, roligt när de kommer lite kommentarer så motivationen för att hålla igång sidan hålls igång:)