amazon med t5 motor, bur 4link hemmabyggd framvagn och mycket egen bankad plåt. byggbess genom sfro klar och godkänd, bara resten kvar som man säger, följ gärna med på resan mot en gatlaglig och förhoppningsvis snabb amazon.
har hänt endel sen sist, skrotat ner mina reservdelsbilar, bland annat en 240 där jag plockade allt till handbromsen från, har i stortsätt fått det att lira nu med 240 vajrar och original amazon spak även börjat kolla på avgassystemet men inser att det kommer bli omöjligt att få de bra utan att ta ur/kapa bort delar av balkar, så ska ringa min sfro man och kolla vad han har för åsikter och förslag, även börjat med bränslesystenet och funderar på vart köper jag rör,slangar och an kopplingar billigast? skönt att de flesta större bitar börjar bli klart. förhoppningen är att kunna köra till vallåkraträffen men vi får se hur det blir
har under de senaste dagarna klurat på någon bra lösning på avgassystemet, lättare sagt än gjort då det blir omöjligt att dra 3tums röret över bakaxel och blir inget vidare att dra det under då de kommer skilja mycket i höjd mellan när bilen e i regghöjd och "körhöjd" blev även nära omöjligt att dra de bra under utan att kapa balkar mm, vågar inte röra för mycket i balkar mm eftersom byggbess redan e gjord.
lösningen på mitt problem blev att kapa bort passagerargolvet för att sedan höja upp det ca 20-30cm blir även en "avgastunnel" inuti bilen, stolsfästen påbörjade och de flesta övriga fästen mm är gjort
alltid skoj med lite bilder, ni får ursäkta röran blir lätt så
Coolt med avgas på pass sidan. Kompisarna får sitta i baksätet !?
får bara skaffa kompisar med små ben:D börjar bli klar med avgastunneln o lådan som blir över ljuddämparn mm och de ser ut att kunna bli helt okej med utrymme till både ben och stol
har fått klart avgastunnel mm. påbörjat lite mer slip/spackeljobb på karossen och även köpt hem en till v70t5 som jag ska ta "besiktningsmotor" från för att sedan bygga nått värre av den jag har, även lyckas låna ett par 18"fälgar att kolla frigång med, och med 18tums fälgar med 40profil och utan fjädrar på coilsen fram gick det fritt
har även kommit fram till att min plan med ha den klar tills jag blir 18år är totalkört då jag fyller år imorgon:D siktar nu på att ha den helt klar tills nästa vår, några bilder kan ju alltid vara skoj,
jodå de går framåt sakta men säkert, varit mycket annat och mest tråkigt jobb på amazonen nu, men fått den så pass klar att det är dags för småblästring och grundlackering inom snar framtid:cool: kul att de finns nått intresse för den
mitt mål med grund innan nyår lever fortfarande, gjorde iordning en box i garaget och blästrade de plåtrena ytorna och lite till, kommer aldrig någonsin blästra mer än i blästerskåp själv igen jävla jobb, har börjat spackla lite och börjat matta ner karossen för att kunna lägga rostskydd och slipgrund inom snar framtid, även börjat arbetet på dörrarna, fixat den lilla rosten och ojämnheterna som var. skickar med några bilder på skitgörat skulle de vara så att någon har en uppsättning 17" volvo plåtfälgar eller amazon takräcke att sälja får ni gärna höra av er