Men samåkaren väljer aktivt bort bil för det är "för dyrt för honom" med bil om man tar med alla kostnader i beräkningen? Han väljer att "parasitera" på TS, enkelt utrryckt utnyttja honom? Är det så svårt att inse vilken snåljåp/parasit samåkaren är, om han nu skulle motsätta sig att betala typ 25% av försäkringskostnaden? Det är som sagt kanske ett ickeproblem, har TS ens frågat samåkaren? Det kan mycket väl tänkas att samåkaren resonerar vettigt o anser att det är helt i sin ordning, det blir ju faktiskt en stor WIN för honom, på mer än bara ett plan. Men för all del fortsätt ni med er "välgörenhet", o jag hoppas att ni lever som ni "lär" i det verkliga livet...
Skall samåkaren vara delägare i bilen viket vissa verkar tycka så skall han även betala hälften av vad bilen kostade, inte bara hälften av vad det kostar att drifta den, men det har ni väl glömt lite lagom påpassligt?
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure