Tänkte uppdatera er lite nu vad som kommer hända med Saaben.
Som sagt var det ett tag sedan jag skrev något här. Dels pga av jag inte köpt något till bilen för att jag åker till Island den 3e januari i 18 månader för att plugga. Kommer investera en stor summa pengar på min utbildning och därför har jag inte haft någon motivation att köpa något till bilen, tyvärr.. Hade mer än gärna spårat ut och köpt massa nya saker. Men, men tiden och pengarna räcker in till och så är det. Förhoppningsvis klarar jag utbildningen, blir pilot och tjänar mer så man kan lägga ännu mer pengar på ettnytt projekt om några år
Ena dimljuset pajade för någon vecka sedan, så passade på att beställa hem ett par nya så slipper jag tänka mer på det
Som ni kan se på bilden nedan är det massa småbubblor över hela vingen. Vet inte riktigt vad som har hänt, men jag har pratat med lackeraren och han ska göra om jobbet. Tid är inte bestämt men jag känner ingen stress. Problemet är att han vill få loss spoilern för att kunna slipa ner etc. Jag försökte övertala om det gick att lämna in hela bakluckan med spoilern fastlimmad, men det verkade inte så lockande. Den är fastlimmad med sikaflex som Hirsch rekomendera så det sitter som satan. Har fått lite tips med att såga med lina men jag tänker att oavsett hur man gör så kommer lacken på bakluckan ta stryk och behöva lackas om..
Eller vad tror ni? Har ni några ideér?
Med detta sagt är det risk att det här är slutet på mitt projekt att piffa till min Saab 9-3. Detta är min första bil men hel del pengar nedlagt men ångrar inte en slant. Det har varit fantastiskt roligt att få bygga om en bil till det lilla extra. Lite synd att SAAB inte längre bygger bilar då jag mer än gärna hade investerat i en till bil när jag är klar med allt. Får hoppas NEVS har något roligt att erbjuda!
Den 3e januari kommer iaf bilen ställas av och stå under tak i 18 månader. Har inte bestämt om jag ska sälja den eller inte, det får vi se med tiden
Som en avslutning vill jag passa på att tack mekanikerna påLundqvist Bil och Motor för alla tips och hjälpt till lite med bilen.
Men även Philip Hofling som har svarat på massa massa nybörjar frågor, så tack tack till honom!
Och såklart alla er som har lämnat en fin kommentar och följt mitt projekt
Då checkar jag och SAABen ut tills vidare, God Jul & Gott nytt år!!