Vettemannen skrev:
För hög fart till rådande väglag.
/Benny
så är det alltid när något händer.. men samtidigt är det frågan om det var för hög hastighet eftersom trådskaparen klarade av att fixa allt..
snömodd är lite sån att man lätt kan få sladd när man kommer ur spåret.
i en kombo med lite gas uppsläpp så kliver det lätt ut på sladd.
antar att det är bilen på profilbilden.
fwd bilar är luriga att köra i snömodd när man fegar ur. det brukar löna sig att ha ett visst driv framåt.
så klart svårt i alla lägen.
men haft körkort en stund och faktist aldrig fått någon sladd som varit överaskande med en fwd bil.
men har den inställningen att aldrig bromsa eller släppa gasen när jag åker på tveksamma ställen där jag tror att man riskerar att få sladd.
antagligen är det brist på erfarenhet men samtidigt så var det bra att känna en sån där grej utan skador på personer eller bilen. Man lär sig så länge man lever. har fått några otäcka sladdar med Rwd när jag kört ganska fort.. Minns min första vinter med Turbo bil var nysnö och säkert 1dm pudersnö över hela vägen kommer ikapp en röd saab 900 körde nog i 140 eller nått gick kanon fint går om saaben och går in framför bilen och klipper full gas.. min gamla 245 orkade ALDRGI ut på sladd i dom farterna men min 245turbo klev ut på fullt rattutslag men hade sånt tur att jag bara höll kvar och vänta tills den rätade ut sig.
jag borde inte kört i 140 där och jag borde verkligen inte klippt fullgas men fick lära mig att en turbo bil orkar loss även i höga farter när det är tillräckligt halt
bara kört av vägen 1gång sen jag tog körkortet
och detta var pga en mötande bil körde så inåt helvete fort på en smal väg att jag valde att gå nära sidan av den plogade skogsvägen varpå det var en överplogning så min lilla grå seat åkte ner i diket.. men 4personer så lyfte vi upp den på vägen igen helt utan skador.