3514
Sök

S70 T5 bryter vid 2500rpm

847 Inlägg
31 december 2015
Trådstartare
#1
Tjo. Skulle göra en omkörning idag när nånting hände. Slängde i trean och gav fullt. Halvvägs i omkörningen på kanske 5000rpm började det bara dura i motorn och kraften försvann. Kom om och la i femman och där gick han ju som han skulle. Men nu vid 3000rpm precis när laddet ska komma bara durar det och motorlampan blinkar.
Vad kan vara felet? Jag hoppas o misstänker läckage i tryckslangar men kunde varken se eller höra nåt under huven. Som sagt så går bilen perfekt på tomgång upptill 3000rpm.


Forummoderator
26 418 Inlägg
31 december 2015
#2
När gjordes en ordentlig service senast? Inkluderat tändstift och kablar?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

847 Inlägg
31 december 2015
Trådstartare
#3
Mack skrev:
När gjordes en ordentlig service senast? Inkluderat tändstift och kablar?

Det har jag ärligt talat ingen aning om. Hade planer på en sån service inom kort.


Forummoderator
26 418 Inlägg
31 december 2015
#4
mr_green skrev:
Mack skrev:
När gjordes en ordentlig service senast? Inkluderat tändstift och kablar?

Det har jag ärligt talat ingen aning om. Hade planer på en sån service inom kort.

Kanske vi börjar där och ser vart det leder.
Återstår problemen så arbetar vi därifrån.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

847 Inlägg
31 december 2015
Trådstartare
#5
Mack skrev:
mr_green skrev:
Mack skrev:
När gjordes en ordentlig service senast? Inkluderat tändstift och kablar?

Det har jag ärligt talat ingen aning om. Hade planer på en sån service inom kort.

Kanske vi börjar där och ser vart det leder.
Återstår problemen så arbetar vi därifrån.

Ja det är ju en behövlig service. Men det ska väl inte komma så plötsligt kanske. Den går ju hur fint som helst annars.


Forummoderator
26 418 Inlägg
31 december 2015
#6
mr_green skrev:
Mack skrev:
mr_green skrev:

Det har jag ärligt talat ingen aning om. Hade planer på en sån service inom kort.

Kanske vi börjar där och ser vart det leder.
Återstår problemen så arbetar vi därifrån.

Ja det är ju en behövlig service. Men det ska väl inte komma så plötsligt kanske. Den går ju hur fint som helst annars.

Om motorelektroniklampan blinkar/lyser så torde du ha en eller flera felkoder. Läs ut dessa.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

914 Inlägg
31 december 2015
#7
Avrostad slangklämma på nedre laddluftslangen vid laddluftkylaren mao slangen har lossnat ,kanske.

847 Inlägg
31 december 2015
Trådstartare
#8
Aronson skrev:
Avrostad slangklämma på nedre laddluftslangen vid laddluftkylaren mao slangen har lossnat ,kanske.

Lyste ner där men kunde inte direkt se nåt.


914 Inlägg
31 december 2015
#9
Inget man ser uppifrån ,ta bort skyddsplasten under och kolla.

847 Inlägg
1 januari 2016
Trådstartare
#10
Aronson skrev:
Inget man ser uppifrån ,ta bort skyddsplasten under och kolla.

Ok. Får kolla det sen.


847 Inlägg
13 januari 2016
Trådstartare
#11
Intercoolern verkar vara intakt efter en visuell koll. Oljan byttes idag. Tändstiften va fina och troligtvis bytta för inte jättelänge sen. Den är o gott skick i motorn som jag ser det. Har tyvärr inte läst ur felkoder än. Men det görs på torsdag när do88 ic kittet monteras.
Men det jag är inne på nu är att det är nåt med turbon som kanske inte stämmer. Polarn tyckte nämligen att bilen kändes åt h..lvete för pigg för att vara original (alltså innan den började strula). Den är ochippad. Börjar fundera på om nån fifflat med slangar eller nåt för att pysa upp laddet.


847 Inlägg
13 februari 2016
Trådstartare
#12
Nu har service gjorts med oljebyte o nya tändstift. Satte även dit do88 kit med den bättre rördragningen. Tyvärr lyser motorlampan nu som säger att det e fel på lamndasond. Dom är dock uppmätta på tomgång o arbetar som dom ska. Bilen går hyggligt men tvekar tillofrån vid fullgas. Bör jag byta lamndasonderna ändå?


The Bear
293 Inlägg
13 februari 2016
#13
Kollat longtime fueltrim?
Ni nollade väl inte koderna?

Hobbymekaniker som trollar ihop det mesta med lite tur och skicklighet ;-)
/Besiktningstekniker

847 Inlägg
13 februari 2016
Trådstartare
#14
sotar skrev:
Kollat longtime fueltrim?
Ni nollade väl inte koderna?

Ingen aning. Det va en verkstad som kollade felkoderna. Dom nollade den men lampan töndes efter 3 starter igen. Ej kollat efter det.



Sök