Följ mina suprabyggen, ett bygge för gatan och ett för banan samt mitt första suprabygge som nu är sålt. Toyota Supra Mkiv 1997 gatbilen Toyota Supra Mkiv 1994 banbilen. Ni kan även följa bilarna på Instagram @Whitesuprasweden... Visa mer
Sitter och funderar på om jag ska lacka om all inredning som är guld till 199 silver samma som bilen eller köra på en gummifärg eller mattsvart så de ser org ut igen ? Jag själv lutar mot svart gummifärg eller matt svart som ser org för att få stilrenaste utseendet . Vad tycker ni ? Tänker jag rätt ? Eller ska jag behålla de guld ett tag till ? Jag gillar guldet men tror bilen blir "snyggare" med svart eller silver
Hade kört på matt svart
Bort med det guldiga! jag lackade mina med gummifärg och jag blev skitnöjd, blir samma yta som original iprincip
vad kan man använda för att ta bort färgen på plasten till instrumenteringen ? har för mig att jag läste att packningsborttagare funkar ?!? någon som vet ? kändes drygt att sätta mig och slipa ner allt Kommer även köra på matt svart färg
Vill inte vara den som är den,, men blir de inte lite som "alla andra" med matt svart? Din bil, du bestämmer. Bara min tanke
ja de är det som känns tråkigt men jag har försökt att hitta någon som har lackat blank svart för att se om det är snyggt men har inte hittat något än :S Känns som silver kommer bli så skrikigt
Lahega har ett medel som heter Herofix som är grymt till att ta bort färg med
Vinylen med Klarlack effekt har jag dåliga erfarenheter av, såg ut som den blev vattenskadad när den blev fuktig. Sen skulle jag aldrig köra med något som är högglans på intrumentpanelen, solen kan ju ligga på och blända dig
Lahega har ett medel som heter Herofix som är grymt till att ta bort färg med
Vinylen med Klarlack effekt har jag dåliga erfarenheter av, såg ut som den blev vattenskadad när den blev fuktig. Sen skulle jag aldrig köra med något som är högglans på intrumentpanelen, solen kan ju ligga på och blända dig
Okej de funkar på plast också ?
Tror inte att de skulle vara någon fara, har ju klarlacka de guldiga som sitter där nu
Men ska som sagt lacka om dom så de blir ingen vinyl
Om du vill kan du ju test hydrodipping, så kan du få vilket motiv/mönster du vill. Har dippat mina paneler, det ligger halvmatt klarlack på så reflektioner från belysning/sol är inget problem heller
Om du vill kan du ju test hydrodipping, så kan du få vilket motiv/mönster du vill. Har dippat mina paneler, det ligger halvmatt klarlack på så reflektioner från belysning/sol är inget problem heller
ja fast de är väl dyrt ? Jag vill ju köpa riktig kolfiber och epoxi eller vad man nu använder så man har riktigt kolfiber, men de blir dyrt och jag har mycket utgifter just nu ( alla skatter, försäkringar ,nya däck till audin, lack på supran, rep och serivce på audin mm på 2 månader och ja alla supra delar under den perioden också ) så känns som jag får lugna mig lite nu kommer ju en vinter till så kan ju inte göra bort allt jobb nu haha Sen vill jag ju ha råd att åka runt med bilen på olika ställen i sommar, annars känner de ju allt jobb bortkastat haha
har tonat och monterat lite lampor i dag, tyvärr så var ena ballasten till xenonet trasigt så de blir halogen tills jag har fått en ny från företaget som jag beställde ifrån gamla positionslampan och blinkers som har suttit i lyktan. omkopplat. test. I lyktan. Xenonet, men fick byta till halogen efter att en ballast var död. satt på lyktorna igen så de blir bra när fronten ska passas in.
Imorgon blir de att valsa bakskärmarna så nya fälgarna ryms
har valsat bakskärmarna och spolat av bilen lite skit idag
valsen är typ täkt av fågelskit var tvungen att lossa dämparna för att få in valsen, annars var den för låg före. efter. tyvärr så lossna det färg på höger skärmkant där det hade rostat lite, killen som ska lacka allt får fixa till det. avspolad lite skit hoppas att jag ska kunna lämna iväg bilen på måndag, så vi håller tummarna och ser hur det går
Tackar bara synd att lacken slapp fastän jag värmde, men de var som sagt rostat under färgflagorna så var nog därför blev ju bara på ena skärmen på ett ställe typ 2cm långt kanske, men som tur är så ligger det på insidan av skärmen nu