4669
Sök

Köpråd: Volvo V70 D5 Automat

1 677 Inlägg
4 januari 2016
Trådstartare
Tjena!

Är rätt sugen på denna men funderar ifall priset är lite högt? Vad tycker ni?

Det finns ju dock inte många svarta v70is med D5/automat och helskinn inne på blocket just nu. Denna har inte gått så väldans långt heller..

Är dock ett litet lacksläpp på höger bakskärm..

http://www.blocket.se/dalarna/Volvo_V70 … 22&w=3

Tacksam för snabba svar/åsikter smile

Mvh

Fri fart för ett fritt folk!
14 343 Inlägg
4 januari 2016
fick 30K för min manuella d5 02:a me samma mil på så priset är väll inte helt off..
men skulle aldrig i hela helvete köpa en automat som gått dom där milen..  den kommer rasa frågan är bara när..

dessutom kostar den runt 7300kr om året i skatt..

vet om en vit aut knappt inkörd 07a för lägre peng än det där..  dock obes pga rattaxelgivaren behöver programeras     den har bara gått 67 eller nått sånt smile går dock fint ny bytt låda  bortprogramerat partikelfilter smile

Kör fort så hinner inget hända...

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 260 Inlägg
4 januari 2016
gromitSWE skrev:
Tjena!

Det finns ju dock inte många svarta v70is med D5/automat och helskinn inne på blocket just nu. Denna har inte gått så väldans långt heller..

Mvh

Vadå? Jag tycker det är VÄLDIGT långt med 35000 mil på bil som är 12,5 år.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

1 677 Inlägg
4 januari 2016
Trådstartare
Growe skrev:
fick 30K för min manuella d5 02:a me samma mil på så priset är väll inte helt off..
men skulle aldrig i hela helvete köpa en automat som gått dom där milen..  den kommer rasa frågan är bara när..

dessutom kostar den runt 7300kr om året i skatt..

vet om en vit aut knappt inkörd 07a för lägre peng än det där..  dock obes pga rattaxelgivaren behöver programeras     den har bara gått 67 eller nått sånt smile går dock fint ny bytt låda  bortprogramerat partikelfilter smile

Okej, denna ligger på 6800kr i skatt, mm det är mest lådan som skrämmer mig lite... hmm

Vettemannen skrev:

/Benny

Tycker det känns som att många D5or rullat en bra bit över det tongue
Senast redigerat av gromitSWE (4 januari 2016)

3 123 Inlägg
4 januari 2016
gromitSWE skrev:
Okej, denna ligger på 6800kr i skatt, mm det är mest lådan som skrämmer mig lite... hmm

Vettemannen skrev:

/Benny

Tycker det känns som att många D5or rullat en bra bit över det tongue

Jo och skicket och funktionen är därefter.
Har själv haft en XC90 som hade rullat 62.000, den var nog rätt så fräsch vid 20.000 mil sen gick det snabbt utför.

Vid 35.000 får man räkna med att skruva endel, som du säger finns stor risk att lådan ger upp om den inte är bytt nyligen.
Senast redigerat av viccoA (4 januari 2016)

Fri fart för ett fritt folk!
14 343 Inlägg
4 januari 2016
Vettemannen skrev:
gromitSWE skrev:
Tjena!

Mvh

/Benny

fick byta lite saker på min d5 me 35K på mätaren..

länkarmar båda sidorna fram,stötdämpare bak, inre och yttre styrleder,spindeleder båda sidorna, övre fjäderbenskålar fram båda sidorna, handbromsbackar+monteringsats och massa drabbel,dubbelmassen knackade,spidar knack och en jävla massa felsökningar runt detta,ac kompressor,styrväxel,styrvinkelgivare,abs läsare vänsterbak   säkert missat något

det var saker jag bytte under dom 10månader jag ägde bilen numera står den på skroten tack och lov...  jävla skrothög rent sagt..  v70n är nog bland det sämsta skiten volvo sålt all kvalite är bortblåst

Kör fort så hinner inget hända...

Muttley
4 januari 2016
Growe skrev:
Vettemannen skrev:
gromitSWE skrev:
Tjena!

Mvh

/Benny

fick byta lite saker på min d5 me 35K på mätaren..

länkarmar båda sidorna fram,stötdämpare bak, inre och yttre styrleder,spindeleder båda sidorna, övre fjäderbenskålar fram båda sidorna, handbromsbackar+monteringsats och massa drabbel,dubbelmassen knackade,spidar knack och en jävla massa felsökningar runt detta,ac kompressor,styrväxel,styrvinkelgivare,abs läsare vänsterbak   säkert missat något

det var saker jag bytte under dom 10månader jag ägde bilen numera står den på skroten tack och lov...  jävla skrothög rent sagt..  v70n är nog bland det sämsta skiten volvo sålt all kvalite är bortblåst

Livsgnistan verkar ta slut vid 25000 på v70n.  Jag provkörde ett par stycken i December. Alla var slutkörda smile

Avstängd
99 Inlägg
4 januari 2016
Jag har en v70n automat, 17800mil, ac ur funktion, larmtuta ur funktion, lite skrap på bakre kofångare, större skrap på höger bakdörr, ena bakljuset varnar för trasigt då delen som låser fast lampan är trasig och behövs bytas hela vilket jag inte tycker är värt, det positiva är ändå att det är nya dämpare, bytt kamrem. Funderar på göra mig av med den för billig peng, men vad man kan få för den vet jag inte, begmarknaden är ju överfull av gamla volvos smile. Men du kan ju alltid ha den som reservdelsbil big_smile

1 863 Inlägg
4 januari 2016
Känns som det slarvades med servicen senaste tiden.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

245 Inlägg
4 januari 2016
Köp en manuell så slipper du krångla med automatlådan när den säger upp sig! &#128521;

Muttley
4 januari 2016
666_Beast skrev:
Känns som det slarvades med servicen senaste tiden.

Även om du är extremt pedant med service och kör väldigt försiktigt så är de bara frågan om när.   Vet iallafall 10 st v70n som gav upp runt 25-30 tusen mil.
Trors oljebyten wink

Forummoderator
10 576 Inlägg
5 januari 2016
Growe skrev:
jävla skrothög rent sagt..  v70n är nog bland det sämsta skiten volvo sålt all kvalite är bortblåst

Jag köpte en -07 som gått 33600mil då(2010), nu slår den strax över till 50000mil och jag har inte haft några problem orsakade av bilen som sådan. Listan du nämner med stötdämpare spindelled, handbroms osv har jag givetvis tutat genom, men det är ju slitdelar. Bytte ABS kransar fram nu precis, de gav upp med en månads mellanrum, det är rätt kool att bilfan får nästan 50kmil och sen pajar kransarna med så tätt mellanrum. Inget "inre" har valt att ge upp än(haha).  Besiktigade här om dagen med blankt papper, då har jag GE stötdämpare/fjädrar samt biltemas bromsar som rullat 16000mil, beläggen har gott om gods kvar, typ hälften.  För min del har det varit en vinstlott med väldigt lite mekande och väldigt lite pengar per mil.

Gäller att ha lite tur med antar jag då vissa lyckats rasa sina D5 innan 20000mil också.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

4 670 Inlägg
5 januari 2016
Min D5 Manuell passerar snart 50000 mil. Fullservad och går som en klocka. Få ägare. Under min ägo har den aldrig bråkat "ca 3000mil" Rullar på riktigt fint! Ägaren innan körde 20000 mil med den och bytte endast slitagedelar. Alltid servad och reparerad på verkstad. Så letar man lite och är noga med hur bilen skötts så går det hitta guldkorn! smile
Senast redigerat av Mickius (5 januari 2016)

Forummoderator
18 151 Inlägg
5 januari 2016
Sålde min D5 automat i söndags. Gick prima. 22000 mil. Men jag hade nog funderat en gång extra. 35000 mil är rätt mycket om den bara gått utan att någon har brytt sig om lådan. Sen tycker jag priset var rätt saftigt. Men prova den! Viktigt att den "känns bra".

Helst ska du prova den då den stått ute en natt. Då kan man vrida på nyckeln direkt. Den ska starta med en gång även utan glödning (kanske 2 sek på startmotorn) men låta som en stenkross. Sen får du även en känsla för hur fort värmen kommer i bilen. Vissa D5 kan ta låååång tid på sig.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

1 677 Inlägg
5 januari 2016
Trådstartare
Har lagt ner funderingarna kring denna nu och letar efter nästa ist, vågar inte riktigt "chansa" med lådan om den kan rasa vilken mil som helst.. Det var heller ingen dokumentation på vad som var gjort/reparerat tidigare, förutom serviceboken då..

Tack för hjälpen allihopa smile

Sök