Tänkte ta ur motor och låda ihop men insåg att domdär automatlådorna är skitlånga så släppte flexplattan från comvertern och drog bort alla bultar i sprängkåpan. Tanken är väl att motorn ska ur imorgon
Ja eftersom det har regnat hela jävla dagen så har jag inte plockat ur motorn. Men har släppt på den sista bulten som jag hade missat i sprängkåpan. Rullat ut bilen på plan mark så man kan ta ur den imorgon, få upp den i stativet och börja tvätta den innan den kommer in i garaget. Det var ganska tungrullat i början när den inte har åkt en meter sen februari xD
Målat färdigt motorn så ska bara skrapa lite färg sen när det har torkat. Slet bort slangen till vevhusventilationen så det andas lite bättre. Och en bild på oljereturen som farsan hjälpte mig att gänga för att jag var för feg 😂har även pratat med polarn som jag lämnade toppen till. Var tydligen sprickfri. Portningen blir färdig idag eller imorgon sen ska allt det tråkiga göras. Jag är helt värdelös på toppar så han fixar den så att det är bara slå på sen när det är dags för det. Ställa ventiler har jag varken kunskap eller vilja att göra 😂