10 januari 2016
Trådstartare
Jag har en Audi A5 2.0Tfsi års modell 2010, Bilen har rullat 9500 och gult motorlampa lös här om dagen, Dagen efter gick jag till en auktoriserad audi verkstad och efter felsökning sade mekanikern att kam kedjan har sträckt sig.
Han sade dock att eftersom bilen har rullat under 10000mil så kan försäkringsbolaget tänka kostnaderna då det hela skulle kosta ungefär 20000:-.
Jag ringer Försäkringsbolaget samma sekund och visst kunde de täcka kostnaderna med en självrisk på 4000:-, De gav mig en skadenummer som jag skulle ge till verkstaden och de ville även att verkstaden mejlar över offert/kostnad till försäkringsbolaget.
Dagen efter ringer försäkringsbolaget verkstaden och ångrar sig, De meddelar att det är vanligt slitage och inget de kommer täcka. Jag har försökt nå teknikern som ringde in till verkstaden men han hade gått för dagen.
Kommer ringa nu på måndag och bråka lite men vet inte riktigt hur jag ska bråka då jag inte är så duktig med bilar, Vad skulle ni säga till försäkringsbolaget?
Senast redigerat av Kemsson (10 januari 2016)