3001
Sök

940 -94 drar massa bensin och får felkod 1-1-3

43 Inlägg
14 januari 2016
Trådstartare
Hej! har lite problem med bilen. när den är kall och jag startar den så är tomgången helt åt helvete och pendlar upp och ner så att han dör. men när han är varm så går han hyfsat bra, dock lite ryckigt under 50km/h. Har också märkt att han drar ca 1,5-2 L milen. får felkod 1-1-3 och lambdalampan lyser men vet inte var jag ska leta längre, listar lite grejer nedan som jag har testat.

Bytt BTR med 2 olika
Gjort rent gasspjäll och även testat med ett annat.
bytt insugspackning
bytt olja + filter
bytt spridartätningar
Nya tändstift, kablar, fördelarlock och rotor.
testat med annan LMM
dragit ur lambdakontakten och då går han sämre, även testat med en annan lambda.

Tacksam för tips!

MVH
Senast redigerat av ida_berg (14 januari 2016)

43 Inlägg
14 januari 2016
Trådstartare
Ingen som vet nåt? sad

Amatör
8 Inlägg
21 januari 2016
Hej skulle jag vara dig så skulle jag titta på givare låter som fel inpuls på någon givare förmodligen tempgivarn till insprutningen. Eller en tillskottsluft slidmotor som ej fungera som den skall.(Det är de enda råd jag kan ge). Kan ha fel men kan kanske va till hjälp.

Amatör
8 Inlägg
21 januari 2016
Hej igen Ida. Tittade i min bok (Sporadisk insprutare)  slå en insprutninsvätska finns på vilken mack eller på bilresa .Du kan ta ut ett tändstift i taget och se vilken cylinder som antingen får för lite eller mycket bränsle. Håll en ca 2500varv när den svärm motor. Kolla stiften sen. Eller kör den genom varm ock kolla sedan. Det skall vara en caffelatte brun färg på stiften svart= flödande insprutare vit eller gulaktig mager bränsle.Men prova först medinsprutningsrengörings vätska kan hjälpa. Eller så har du fel på spridare.

Amatör
8 Inlägg
21 januari 2016
Menade bilresa Biltema

Sök