2716
Sök

Byta bromsrör fram Toyota carina

346 Inlägg
14 januari 2016
Trådstartare
Hej, jag fick nedslag på rostiga bromsrör fram på Toyotan. Byter jag hela rören ända fram till första skarven i motorutrymet eller tar man av och skarvar?
Sista biten som är "rostig" så billigt och lätt som möjligt få det är.en skitbil.
Ska byta slangar bak också, något att tänka på där?

Muttley
14 januari 2016
Går ju att skarva men är absolut bäst att byta hela bitar, nästan mindre jobb att byta hela vägen om de inte är draget bakom saker.

Slangar?  Tja, var beredd på att de blir runddraget och du får svära en del om de är gammalt.

346 Inlägg
14 januari 2016
Trådstartare
Ok ings problem att komma åt, man kan typ sätta sig i motorutrymmet o meka smile fördelen med gamla bilar. Hur fan tar man reda på vilka storlekar på nipplar o rör man ska ha? Biltema va ju ingen ide att fråga, o Mekonomen va värdelösa dom med

131 Inlägg
14 januari 2016
om det bara är en skitbil så kapa av den biten som är dålig och skarva, självkonande nipplar köper du på mekonomen och inte biltema, biltemas var alldeles för klena för mina stålrör på 330n medans mekonomens fixade d galant

Muttley
14 januari 2016
Nipplar kan jag inte svara på smile

Men ska du byta så gör du de ordentligt och köper inte stålrör, de är ju ogjort jobb.

346 Inlägg
15 januari 2016
Trådstartare
Köper helst em.hel bit färdigkonat rör som byts vid första skarven

Sök