Dags för lite korrigering i beskrivningen igen! :) Nu när bilen börjar bli klar utvändigt så börjar jakten på bättre fitment! Samt att det börjar bli dags att kolla över motorn för lite mer prestanda än original, håll tillgodo så... Visa mer
Ibland skall man ha tur! En kille som sålde två griffin frontar på blocket, jag kontaktade han snabbt och även en kompis som kör 9-3ss med xwd v6 och full hirsch utvändigt så vi spontanköpte fronterna på 30 minuter!
En i laser röd som passar kompisens bil och en helt ny från fabrik med skyddsplast kvar till mig!
Sist men inte minst så har jag haft kontakt med ett företag i Vitryssland angående deras idé att tillverka en kopia på den så populära Hirsch Vingen till 9-3SC.. Fick tag i den första som såldes!
Ber om ursäkt för röran, jag och flickvännen renoverar våran nya lägenhet!
Prov monterade vingen förra veckan. Passformen är godkänd förutom att det är lite försjunkit i öppningen till bromsljusent! Men håller på att fundera ut någon lösning på detta!
Vingen är köpt ifrån tunstyle i Vitryssland! Men som det ser ut kommer vingen inte säljas förens i mars-april- maj däromkring!
Första april står det på deras hemsida!
Vad fick du ge med frakt och allt? Är smått sugen med på en. hur gör man med bromsljudet då?
Vad fick du ge med frakt och allt? Är smått sugen med på en. hur gör man med bromsljudet då? [/qoute]
Jag gav runt 3000kr med frakt och allting! Bromsljuset flyttar du över från din gamla men finns inga fästen utan de limmas dit med någon form av silicon liknande massa fast utan silicon då! kablar ingår samt slangar till spolarvätska och munstycket till spolarvätskan då man inte kommer använda de befintliga i bromsljuset längre!
Alltid trevligt med Saab 9-3sc grymt go bil, är sugen på en sån vinge till min sc också!
Går att förändra mycket från original Vector, så den kommer bli lite som en drömbil! Det enda som egentligen saknas är taklucka.. Men man kan inte få allting
Bra jobbat! Kan tillägga att passformen på Hirsch original-vinge och bromsljus inte heller är optimal... Mitt satt inte ordentligt, fick limma det trots att det skulle behövas..
Bra jobbat! Kan tillägga att passformen på Hirsch original-vinge och bromsljus inte heller är optimal... Mitt satt inte ordentligt, fick limma det trots att det skulle behövas..
Tack! Det börjar arta sig! Saknar väl egentligen bara en turboxläpp utseende mässigt sen när bilen har fått sina dela lackerade! kommer du ihåg vad du limmade den med?
Den limmades i fästet (för det finns ett fäste i hirschvingen) Var något flex-lim som skulle tåla vibrationer m.m.
Hirsch själva sa till mig att sätta några klickar vind-rute-lim men det har jag inget.. detta har hållt sen ett år tillbaka. Limmades alltså INTE runt själva ljuset utan på baksidan.
Den limmades i fästet (för det finns ett fäste i hirschvingen) Var något flex-lim som skulle tåla vibrationer m.m.
Hirsch själva sa till mig att sätta några klickar vind-rute-lim men det har jag inget.. detta har hållt sen ett år tillbaka. Limmades alltså INTE runt själva ljuset utan på baksidan.
Det fästet saknas tyvärr på min.. Tänkte köra Claes ohlssons pattex eller chansa på sikaflex.. Går bromsljuset sönder så får jag väl borra upp de och ta bort det på så vis sen! Synd att sikaflex är svart.. Skulle gå att köra det på undersidan då jag skall lackera vingen svart under.