Att hitta sätt att få bilen att se clean och unik ut var roligare än väntat, så det ballade ur kan man säga. Köptes dec 2015 som en A till B bil med dragkrok och bra lastmöjligheter. Används fortfarande varje dag då det är min... Visa mer
Snubblade in på den här bilen och projekttråden av en ren slump. Blev tvungen att bläddra igenom alla sidorna för att jag var så jäkla imponerad av ditt arbete! Bra jobbat!
När du först monterade s60 diffusorn på bakspoilern, krävdes det mycket modifiering eller passar den rakt av? Hade gärna velat få till det på min XC70 som jag ska fixa till här nu under vintern/våren.
Snubblade in på den här bilen och projekttråden av en ren slump. Blev tvungen att bläddra igenom alla sidorna för att jag var så jäkla imponerad av ditt arbete! Bra jobbat!
När du först monterade s60 diffusorn på bakspoilern, krävdes det mycket modifiering eller passar den rakt av? Hade gärna velat få till det på min XC70 som jag ska fixa till här nu under vintern/våren.
Kul att du hittade hit och stort tack Ska du ha v60 diffuser som går att montera och demontera separat så behöver du en vanlig v60 stöt också som du svetsar ihop med din stötfångare. Problemet du har är att oavsett hur du sätter dit den behöver du kapa och slipa i din originalstöt och den är strukturerad vilket är lite struligare att efterlikna igen (om du nu vill göra det rekommenderar jag autofox struktur som säljs på Upplands bilfärg). Jag har gjort några olika stötfångare nu och kan säga att det är minst 10 timmar för att få det bra.
Nu väcker jag liv i denna projekttråd igen då ganska stora förändringar hänt och tycker detta är ett bra sätt att dokumentera vad man gjort med bilen. Jäkligt kul också med er som ger så sjukt bra respons och gillar det man gör. Det får en att kötta vidare dom sena kvällarna man undrar vad fan man håller på med egentligen.
Vallåkra 2018 var riktigt trevligt som väntat men hemresan blev sjukt tråkig. En omväg för lite ärenden i trakterna runt Flen resulterade i att ett självmordsbenäget rådjur hoppade in i fronten. Stöt, huv, strålkastare och frontplåt tog smällen.
Sjukt tråkigt då, men det fick mig att göra lite ändringar för 2019. Eftersom frontplåten ändå var tvungen att bytas så målades den blanksvart.
Fronten klarade sig väldigt bra med tanke på hastigheten när jag klippte rådjuret men tänkte att när den ändå ska av så vill jag bygga något nytt. Nya V60 kom 2018 och direkt började man fundera på om det skulle lira med V70ins linjer. Efter att kollat mycket på både vanliga V60 och R-design så tycker jag fortfarande att om man bara kollar på framstöten är den vanliga faktiskt snyggare. Bygget satt igång och var bra mycket jobbigare än tidigare stötbyggen då nya V60 inte alls liknar V70 i formerna. Men jag var tvungen att få ihop det!
Blev en lång uppdatering av tråden och tar tid att hitta rätt bilder så fortsätter imorgon med att skriva vad som hänt under vintern 2018.
Ska bli intressant att se detta mer i detalj, himla synd att den röda fronten fick kasta in handduken men jävlar, den nya är on another level på flera sätt. Grym är du!
Ska bli intressant att se detta mer i detalj, himla synd att den röda fronten fick kasta in handduken men jävlar, den nya är on another level på flera sätt. Grym är du!
Den gick dock att rädda Så jag lagade den och sålde
det där är en V70II (även felaktigt kallad fas2 eller fas av många) , det finns ingen och kommer antagligen aldrig finnas någon V70III V70 98-00 = V70 (kallad V70I på många siter då det är första generationen V70) V70 00-08 = V70N (kallad V70II på många siter då det är andra generationen V70) V70 08-16 = V70II (kallad V70III på många siter då det är tredje generationen V70)
sedan så finns det ingen V70 R med den karossen utan det R:et har någon utav dom tidigare ägarna monterat på själv, däremot finns det V70 med R-design paket vilket är ett utrustningspaket och har ingenting med dom tidigare R modellerna att göra.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
det där är en V70II (även felaktigt kallad fas2 eller fas av många) , det finns ingen och kommer antagligen aldrig finnas någon V70III V70 98-00 = V70 (kallad V70I på många siter då det är första generationen V70) V70 00-08 = V70N (kallad V70II på många siter då det är andra generationen V70) V70 08-16 = V70II (kallad V70III på många siter då det är tredje generationen V70)
sedan så finns det ingen V70 R med den karossen utan det R:et har någon utav dom tidigare ägarna monterat på själv, däremot finns det V70 med R-design paket vilket är ett utrustningspaket och har ingenting med dom tidigare R modellerna att göra.
det där är en V70II (även felaktigt kallad fas2 eller fas av många) , det finns ingen och kommer antagligen aldrig finnas någon V70III V70 98-00 = V70 (kallad V70I på många siter då det är första generationen V70) V70 00-08 = V70N (kallad V70II på många siter då det är andra generationen V70) V70 08-16 = V70II (kallad V70III på många siter då det är tredje generationen V70)
sedan så finns det ingen V70 R med den karossen utan det R:et har någon utav dom tidigare ägarna monterat på själv, däremot finns det V70 med R-design paket vilket är ett utrustningspaket och har ingenting med dom tidigare R modellerna att göra.