Jula har specialerbjudande på en 50l kompressor nu, 2500, 1500kr i rabatt. Var där och köpte en idag men ush vad besvärligt köpet blev
Han sa att ingen slang följde med så jag köpte en, men det följde visst med en slang. Detta var endast möjligt att se när man väl betalt den och fick den in i bilen. Upptäckte det först dock när jag var hemma med den. När jag väl packade upp den så ser jag att mina händer är extremt oljiga, den läcker olja
Jag ringer då deras kundtjänst som går med på att få den utbytt. Så jag åker tillbaka och ber om hjälp att lyfta in den. Då påpekar hon att den får inte ligga ner eftersom den har olja i sig... va fan DÅ jävla kläcker dom ut detta, kunde inte killen som hjälpe mig lyfta i den i min bil där vi lade ner den tillsammans... nä inte ens han visste om detta. Hon tittade surt på mig med blicken "är du dum? alla vet ju detta". Så jag frågade henne varför det inte fans några anmärkningar om detta på lådan eller varför de inte informerat mig om detta. Jag sa även "detta var tyvärr inget dom lärde ut i skolan".
Nå jag fick ändå lämna in den. De hade då kört fram en ny till mig. Jag såg genast att kartongen såg annorlunda ut, det såg ut att vara en gammal design på den. Och ut över detta var den ihoptejpad i efterhand och såg extremt risig ut. Jag frågade rakt ut om den var begagnad och de lovade dom att den inte var. Okej en ny produkt i dålig låda, fungerar, slänger ändå lådan sen.
Väl hemma igen så öppnar jag upp lådan. Redan då märker jag att allt ligger huller om buller och allt känns bara intryckt i lådan. Nu kändes de inte bra alltså. Sen ser jag att hjulen till kompressorn är skitiga, de är alltså använda! Okej, fine, om de bara monterat ihop den och sedan monterat ner den. Jag plockade ut alla smådelar och drog av det skyddande plastskynket ifrån kompressorn. Det var nu alla mina säkringar flög ut ur huvvet. Jag insåg nu att skyddsplasten inte var till för att skydda kompressorn utan till för att skydda lådan ifrån kompressorn.
FY FAN SÅ SKITIG DEN VAR! Önskar nu att jag fotat den men ni måste bara ta mig på orden här nu va. Jag kan inte ens föreställa mig hur de lyckas få den så dammig och skitig. Inte ens om den hade stått i mitt garage under hela denna projekttråd utan att rengöras en enda gång så hade den inte blivit så här skitig. Bestämde mig på 2 sekunder att åka tillbaka med den.
10 minuter innan dom stänger, skoj...
Väl framme förklarar jag allt, men gissa vad, de har ingen annan på lager... seriöst!!!! De enda två de hade att sälja var antingen defekt eller begagnad. Efter en del diskussion fick jag pengarna tillbaka och en notis att jag får köpa den till samma pris som nu när den finns åter i lager.
Vilket äventyr...
http://www.jula.se/catalog/verktyg-och- … or-200017/