3152
Sök

Någon annan toyota med samma delar som Carina? o vad skiljer kylare för manuell/automat

346 Inlägg
30 januari 2016
Trådstartare
Är det någon som vet om det finns några andra modeller av toyota som har delar som passar carina? Antar att tidiga avensis kanske passar?
Och vad skiljer en kylare på en manuell bil o en automat? Tänker på när.man söker beg.delar så ska man välja manuell eller automat

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
30 januari 2016
Stahre87 skrev:
Är det någon som vet om det finns några andra modeller av toyota som har delar som passar carina? Antar att tidiga avensis kanske passar?
Och vad skiljer en kylare på en manuell bil o en automat? Tänker på när.man söker beg.delar så ska man välja manuell eller automat

En sak är ju oljekylaren för automatlådeoljan.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

37 Inlägg
30 januari 2016
Vissa Avensis-delar passar. Även från Camry. Skiljer mycket på automat och manuell-kylare, går inte att byta mellan. Min far har kört Carina II och Carina E i 7 år+ och har under tiden hunnit byta kylare 2ggr (automat) just nu sitter det en kylare från en ca 87as Camry automat i den, passar men man får bygga om några fästen. Ett tips är att inte köpa Toyota-original-kylare då de frätter upp helt på ett till två år, piratkopiorna håller MYCKET bättre. ABS-givare går att ta från Avensis då de är svindyra till Carina av någon anledning. De har fel motstånd men funkar helt utan problem iallafall.

346 Inlägg
30 januari 2016
Trådstartare
Har ingen abs wink

346 Inlägg
31 januari 2016
Trådstartare
Vilka erfarenheter har ni från bildelar24.com
Jag tittar efter ny kylare till carinan, tycker det är konstigt med en sån jävla prisskillnad på olika kylare. Dom har ju från~ 500kr till ~3000?
Och vad är bäst, köpa en eftermarknadsdel eller begagnad original från typ bildelar?

1 661 Inlägg
31 januari 2016
Varför ska du byta? Är det läkage i en cell så kan man faktiskt nypa ihop den själv. Vill man lämna in den så kostar inte heller det så mycket.

Ang. Prislappen så är det väl olika storlekar för manuell/automat?

37 Inlägg
31 januari 2016
Som jag sagt tidigare, köp inte original - de tål inte svenska vintervägar. Bättre att köpa en pirat.

346 Inlägg
31 januari 2016
Trådstartare
Jo men finns ju alla prisnivåer för bägge, har som sagt hittat från 469:- till flera tusen, båda ämnade för automat.
Ska byta dels för att den i somras började läcka i plasten pp övre delen av kylaren, lagade det då med plastsvets i farten, var på väg ner till malömö från uppsala och märkte att det började ryka i norrköping.
Det har hållt ihop sen dess, men nu har de börjat spricka på annat ställe också. Plus att det faller i miljoner bitar så fort du vidrör den
Dock så har tempen hållt sig som den ska hela tiden.
Det är vår andra bil så.den används inte alltför ofta men nu ska sambon köra den varje dag till jobbet så känner att det är läge för ett byte.

Är det något särskilt jag ska.tänka på när det är automat vif bytet?

Sök