Sådärja! efter att ha lagt nån timme på vänstra sidan för att bli lackerings klar så är det endast lite slipning kvar med finpapper för att få bort dem små märkena. Dock så är det även vänster skärm som jag kanske får göra om spacklingen på då det inte blev bra efter jag tog bort spacklet på trösklarna
det kommer dock inte ta lång tid efter min far hittade en slipmaskin som man kan köra grovt papper på (som alla andra maskiner haha).
När detta var klart kom min far hem och kollade på trösklarna och det var han som sa att det kan behövas slipa lite till då jag har sjukt svårt att se vad som är märken eller inte. När han väl var hemma och min polare kunde ej komma då han hade prov så hjälpte min far mig till slut att fixa det sista lilla rosten som var kvar. det var inte alls mycket men problemet var ju som tidigare att det var inne i coupén och då måste vi vara två.
Efter allt var svetsat drog jag på lite grundfärg.
Precis innan vi började med svetsningen så testade vi så att alla lister var bra för att sätta dit direkt efter lackeringen av spoilarna då allt måste ju vara klart innan dem skickas iväg. Då råkade jag säga att det inte vore så svårt att dra på klarlack på listerna då dem ska vara svarta så sa farsan att, va fan vi kan la göra det
så då skaffade vi fram pallbockar och gjorde ett tillfälligt bord så att säga för att lackera på och vi testade en bit för att se hur bra det kunde bli.
Kan säga att vi blev sjukt nöjda med lackeringen, det blev stor skillnad på dem olackerade och dem som var det. Mycket bättre lyster och blank så att säga haha
det vi gjorde var att vi blåste av listerna med tryckluften först, Sen tvättade vi försiktigt med thinner för att få bort alla orenheter som vi inte såg och efter det blåsa igen med luften igen. Sen efter det drog vi på plastprimer och lät det torka. Efter det torkat drog vi på det första lagret med lack och det var redan skillnad då och vi drog på ett lager till efter det. Tyvärr kan man inte riktigt fånga på bild hur bra det är men man ser att det är skillnad iallafall.
Det som gäller nu är att göra klart allt på vänstra sidan innan jag går över för att spackla och slipa igen på högra. Dels för att få allt klart och slippa behöva gå fram och tillbaka hela tiden när jag gör samma sak på båda sidor. När det börjar närma sig lack för trösklarna ska jag se om vi antingen lackerar dem hemma eller om jag skickar dem till lackerare. Det är helt beroende på om vi får tag i nån som kan ge ett bra pris plus att vi vet att det blir ett bra resultat
vi ses till nästa uppdatering. MVH Andréas.