Shoblainx!
Här kommer lite bilder från gårdagen. Igår fick jag plöjt igenom en massa grejer som skall tvättas. En del saker skall lackas och resten vill jag bara ha rena och fina när jag skall börja montera ihop allt. Ungefär hälften är tvättat och klart. Nu är det bara resten kvar haha. Jag använde mig av industri golvrengöring och avfettning, samt en diskborste. Det mesta blev ganska bra.
Jag har också bestämt mig för vilket färgtema det skall vara under huven. Skrikrosa blir det! Jag känner att jag är lite småtrött på "Clean" OEM look så nu skall det sticka ut.
Alla tryckrör, insug och fjäderbensstag skall lackas rosa. Sen skall jag beställa ett nytt slangkit med alla slangar som skall vara antingen lila eller rosa. Alla kopplingar skall vara AN och nya slangklämmor på alla slangar.
Själva maskinen skall lackas med svart krymplack och sen skall generator, några remhjul, servopump och andra sådana saker lackeras svart. Även dom vita behållarna skall plastidippas svarta, sen skall jag hitta någon fiffit lösning för att se nivån.
Resten av tvättningen skall göras i helgen, sen får vi se om man hinner börja lacka lite och så. Kanske till och med hinner göra i ordning kabelhärvan. Tänkte dra kabelstrumpor på hela härvan. Hela elsystemet egentligen, bade för att skydda och för att det skall bli fint. Kanske rosa strumpa också?
Här är lite pilar för att visa färg tankarna
Rosa strumpa, kanske blir vanlig svart ändå. Blir lite "kladdigt" annars.
Innan tvätten påbörjades.
Använde en back för att inte gå spillo av så mycket rengöringsmedel
Vänster är en otvättad och högra har fått sig en omgång
Smutsig
Lite bättre i alla fall
Någon har lackat den silvrig, i motorrummet. Utan maskering...
Silvrig färg överallt, får nog gå lass med lite färgborttagning ala biltema innan lack.
Dessa skall då lackas svarta.
Lådan som skall få sig en omgång i helgen..
Ren och fin
Dessa skall också lackas svarta på nytt.
Packat ihop en låda, nu är det bara en till i helgen så kan man börja lacka och så sen.
Det var allt för denna gången. Kul att folk läser och med lite respons. Jag skall på lite skidsemester osv men hoppas att bilen är helt körklar i maj. Sen när den är inkörd och mappad får man börja kika på allt annat i räserväg som skall köpas
Fridens liljor! // Simon