Volvo 244 -91 renovering. så nära original skick som möjligt.
jag köpte bilen av en gubbe här i stan som hade haft den till sin son och han innan hade haft den i 10 år. jag vill få tillbaka bilen i original skick och försöka få ner kostnaderna.
Tjenare. Idag var jag på mekonomen och köpte ny avfettning och plast polering. Fick också med mig ett kompressorhorn som jag tänkte sätta in i bilen Sen en fråga någon som vet vart jag kan få tag på de strömbrytarna som sitter i bilen. Jag hade en massa förut med alla de symbolerna man kunde byta ut från en volvo L50 lasmaskin eftersom de är samma brytare.
Tjenare nu var det en vecka sedan jag uppdaterade projektet en de har hänt grejer Till exempel var lillkusinen här och försökte sno bilen
Och tejpade lysena
Men jag har också fixat ett kompressorhorn.
Köpte det för 135 spånn på mekonomen men sedan ville jag ha en strömbrytare som fjädrar eftersom det ska vara ett signalhorn. och 240 hade inga såna original så var tvungen och åka till lantmännen och köpa en knapp till volvo lastmaskiner som gick på 200 spänn med den den brickan som det är ett emblem för signalhorn. jaja vill man att det ska se original ut så får det kosta
Sedan var det bara att montera, tack volvo för att det finns färdiga hål överallt . vi höll på från 14:00 tills 20:00 då det blev kallt så att slangarna och sladdarna inte ville samarbeta med oss längre
Jag fortsatte dagen efter med lite hjälp av en kompis att få dit dedär jävla luftslangarna, det gick tillslut. sedan gjorde vi en snabb genomgång på extralysena eftersom de satt dit dem med trä skruv Så hälften hade vibrerat bort. men nu är allt i fin form och elen drog vi in genom hålet till kupé värmaren.
Satte också dit sätesöverdrag för att skydda sätena så stt de inte skulle gå sönder mer i jakten på en ny förarstol. Hittade också en säkringsdosa i garaget som jag satte dit bredvid en annan som jag inte vet vad den kan leda till Men tur att han som hade bilen innan mig hade glömt lite säkringar i handskfacket för vi hade tydligen inga och ja de var konstigt nog hela
tror det var allt. imorgon blir det och fixa sommardäcken och putsa upp fälgarna
ja ha liknande tuta och kompressor, fast turan är bara 1 lång blank som man ser på en lastbil t.ex, och kompressorn ser likadan ut, och de fick ja från kina för hälften av vad de du gav för dina mojänger sen ett tips ifall du inte vill koppla tutan så det låt samtidigt som ordinarie tuta så tog farsan min hem från swecon några små momentan-knappar som suttit i någon maskin, som jag har monterat i min för olika saker, så som en tuta bland annat, kolla igenom mitt ''245 piller'' album så förstår du vad jag menar, och kanske får några ideer till ditt bygge!
ja ha liknande tuta och kompressor, fast turan är bara 1 lång blank som man ser på en lastbil t.ex, och kompressorn ser likadan ut, och de fick ja från kina för hälften av vad de du gav för dina mojänger sen ett tips ifall du inte vill koppla tutan så det låt samtidigt som ordinarie tuta så tog farsan min hem från swecon några små momentan-knappar som suttit i någon maskin, som jag har monterat i min för olika saker, så som en tuta bland annat, kolla igenom mitt ''245 piller'' album så förstår du vad jag menar, och kanske får några ideer till ditt bygge!
Det är därför jag har den återfjädrande knappen. ville ha den separat för annars kunde jag tagit en 240 original knapp tex till bakrute värmen sen när man trycker på den blir den kopplad till ratten men ville ha en egen knapp men tack för tipset
Så blev det. Tycker själv att det passar in rättså bra
kör men plastbiten i mitten på! å be nån skriva ut 4st volvo-klistermärken vetja
Menar du de nyare som sitter i fronten på 2010-2016 den blå som borde täcka hela remsan, eller någon äldre och bara trycka dit för de står ju volvo på dessa men med grått så de syns knappt :S
kör men plastbiten i mitten på! å be nån skriva ut 4st volvo-klistermärken vetja
Menar du de nyare som sitter i fronten på 2010-2016 den blå som borde täcka hela remsan, eller någon äldre och bara trycka dit för de står ju volvo på dessa men med grått så de syns knappt :S
gillar den äldre modellen av märket på äldre volvo bilar, går ju att skriva ut i svart:)
gillar den äldre modellen av märket på äldre volvo bilar, går ju att skriva ut i svart:)