Hej grabbar..har nu hänt lite stora grejer på G..fick tag på Alviks trafik i Luleå efter mycket om och men.. De hade ägt min titan 1963 och några år framöver. Samt den informationen jag fick överstämmer med de aningarna jag haft. Bilen har varit en trailerdragare från början. Som gått med tank trailer. Det gjorde den ialafall hos Alviks trafik.
Min holländska kompis har en själv, åh hans e 4400 m.m mellan hjulen, och det är min också..
![http://forumbilder.se/G9I1N/18216602-1524103297641501-6815715078922309903-o.jpg]()
Har nu frågat lite folk m.m om denna ide, Min plan eventuellt är att bygga om den till trailerdragare istället som den va original. Sparar en hel del jobb och pengar på det. Samtidigt slipper jag skatten på jiggen,har man trailer så går skatten via dragbilen om jag fatta det hela rätt? Dessutom slipper jag även problemet med vbg kopplingen och allt sånt..för de går inte att genomföra om man inte vill förlänga ramen. En vändskiva e ju mycket lättare att montera enligt mig.
Sen går jag i tankarna att montera en sovhytt istället,vet nånsom har en sovhytt till salu?..så får efterforska i detta. Hitta också en lämplig tanktrailer på blocket i boden..men det e bara funderingar.. här e 2 bilder,en på tanktrailern och en på en bil hur det kan se ut i slutet eventuellt.
![http://forumbilder.se/G9I1N/3r334.jpg]()
![http://forumbilder.se/G9I1N/dscf9873.jpg]()
måste ju fråga ni tycker också? e detta en dum ide? bryter också lite mönstret då många i Sverige har nästan bara tippbilar..men den stora viktiga delen e ju att de varit en dragare original. Men det skulle spara mig en jävla massa bekymmer och jobb.. även om det e mycket jobb med det andra..men det är mindre jobb än vad detta är.
Sen e det jävligt fräckt med en trailerdragare och tanktrailer bakom
