4307
Sök

AUDI A6 termostat + motorlampa

27 Inlägg
6 april 2016
Trådstartare
Hej

På min Audi a6 års 06 så har jag ett väldigt konstigt problem, motorlampan lyser med felkod p0171 ( mager blandning ). Verkstaden säger att dom bytt båda lamdasonderna, luftmassemätare, vevhuset, slangar efter att ha kollat med rökmaskin. Lampan lyser ändå ! När lampan lyser så fungerar inte tempgivaren, mellan 1 mil - 20mil så kan den börja stiga i temp och oftast inom några km/minuter från att tempgivaren börjar stiga så tänds motorlampan. Då fungerar tempgivaren. Vad kan detta va? Verkstaden säger att dom bytt en termostat. Kan motorlampan lysa pågrund av tempen? Att dom stör ut varandra? Hoppas på svar !

Mvh
Crippa
Senast redigerat av crippa94 (6 april 2016)

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
6 april 2016
Utan att kunna så mycket om ecu , så tycker jag det verkar vara ett programmeringsfel..
Men vem vet..Har du en förbaskad otur så har kanske verkstaden satt i dåliga grejor..
Bara för att det är nytt så är det inte säkert att det funkar som det ska..
Översta alternativet verkar ju inte direkt troligt..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

Avstängd
10 388 Inlägg
6 april 2016
crippa94 skrev:
Hej

På min Audi a6 års 06 så har jag ett väldigt konstigt problem, motorlampan lyser med felkod p0171 ( mager blandning ). Verkstaden säger att dom bytt båda lamdasonderna, luftmassemätare, vevhuset, slangar efter att ha kollat med rökmaskin. Lampan lyser ändå ! När lampan lyser så fungerar inte tempgivaren, mellan 1 mil - 20mil så kan den börja stiga i temp och oftast inom några km/minuter från att tempgivaren börjar stiga så tänds motorlampan. Då fungerar tempgivaren. Vad kan detta va? Verkstaden säger att dom bytt en termostat. Kan motorlampan lysa pågrund av tempen? Att dom stör ut varandra? Hoppas på svar !

Mvh
Crippa

vilken motor har du?

555/P0171/000369 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean

Possible Causes

Mass Air Flow Sensor (G70) defective
Intake System Leak(s)

Possible Solutions

Check Mass Air Flow Sensor (G70)
Check Fuel Pressure Regulation
Check Fuel Pump
Check Injectors