liten uppdate såhär i påsktider.
Dekaltrimmat skotern har jag gjort, fint va?
och bytte band i boggien så var tvungen att vikta ner den med massa skit när jag bytte
sen var det dags för s4an. hittade detta. vilket är ett problem
man är tvungen att skruva bort endel grejjer fram då motorn är jättelångt fram.
köpte ett nytt billetdrev så nu ska det nog hålla hoppas jag
ny rem, vattenpump, och spännrulle på plats.
väntar bara på en slang nu till s4 sen är den klar att köra med
nu till 80in
här är diffen tvättad och klar för svets. fick dock ingen bild på den när den är färdig men ni vet nog hur en svetsad diff ser ut va?
moment och vinkeldrog kronhjulet.
och då ALLA skruv till diffkåpan blev runddragna så fixade jag nya.
tvätta lite.
sen på med volvos råsa kladdklet. ska vara ungefär samma som audis gröna så det funkar nog
sådär! monterad och klar diff. bara i med olja och köra
provade om diffästet fortfarande passa och det gjorde det
köpte fina topplagringar till isbilen också, meeen dom passa inte haha.
lilla hylsan i lagret måste vara felgjord eller nåt för den passade inte på dämparen. så polarn svarva ur dom
före
efter
ihopmonterade igen och klara för montering. fränt med billet
dags för lite diffmek till denhär bilen också då. den diffen som satt i var ju redan svetsad men var ju helt igensvetsad i mitten så är ju ett helvette om det fastnar en axelbit där inne.
hade bara en 940 diff hemma som har fel hastighetskrans men det verkar gå att flytta över den gammla.
så ska svetsa den nya diffen på "rätt" sätt.
på med lite färg på locket. fick förövrigt rostlaga skiten innan målning haha.
blev svart. enkelt och snyggt