Har beställt en läpp och lite små detaljer till bilen. Jag har testmonterat kofångarn och även moddat om den då rören från intercoolern var lite för stora för att den skulle sitta bra .
Har även satt ihop all inredning så nu är det bara att putsa och köpa nya delar till det som behövs bytas ut.
Fick äntligen provköra några mil, skapligt roligare än den slöa 760 dieseln man hade innan Bilen är iaf lämnad på plåtverkstad och får troligtvis tillbaka den inom några dagar / slutet på veckan. Sen efter det ska jag så fort som möjligt skicka iväg på den på lack. Efter lack blir det göra iordning det sista för besiktning! Plåtgubben har även hunnit kolla igenom bilen under m.m och ingen rost eller skador/tidigare skador kunde hittas.
Förövrigt, ni som vill se mer utav bilen kan följa mig på instagram, samma användarnamn som här
Ha de gött!
Tog bort diffusern, får se om den ska åka på sen igen.
Nu har det hänt lite med bilen. Jag fick tillbaks bilen från plåtslagarn tre dagar efter inlämning. Sjukt snabbt och bra jobbat enligt mig!
Har hunnit med att polera bilen runtom. Lacken blev mycket bra för att inte ha blivit polerad på närmare 5 år. Fick även hem min läpp så nu ska bilen skickas på lack för front och bakskärmen. Tänkte lämna den idag men tyvärr hade han byggnaden full av bilar men troligtvis mitten av nästa vecka kunde jag lämna av den
Har tillverkat hållare till extra T10 lampor i blinkersen. Blir att köra med orangea eller isvita led, har inte bestämt mig än.
Någon som har lite erfarenhet av hastighetsmätarna i suprorna? Känner att min visar helt åt skogen Hittade ett chip bakom som var kopplat med tre kablar. Bilen är ju en J-spec från början men har rullat i England innan den kom till Sverige. Så undrar om de har konverterat något medans den rulla i England, för brukar inte TRD 320 km/h visa rätt när man byter från original km/h? Aja ska kika lite mer på detta och se vad man kan göra åt det, men om någon vet något som kan vara fel så säg gärna till!
180mph tavlan måst du ha haft för att 320kmh ska stämma
Hmm okej, tyckte jag läste någonstans att den skulle visa rätt när det gällde KM/H mätarna. Men vet du hur man kalibrerar dessa?
JKDesign skrev:
Kommer bli riktigt grymt detta, bra jobbat än så länge Följer!
Det får vi hoppas Tack så mycket!
TobbeTT skrev:
Börjar ju på att se riktigt bra ut!! Gött att du fimpa dom tonade bakljusen, ser enligt mig mycket cleanare ut
Jo man börjar se lite framsteg iallafall Hehe jag testade att tona ena lyktan. Hade tonat rutorna på garaget så hade en bit kvar så testade hur det skulle se ut, men tycker inte heller det passar riktigt
har du 180kmh så måste du köpa en converter till den lägg upp en efterlysning på supra köp och sälj
Okej, vet du vart man brukar sätta den? tänkte kolla innan så det inte sitter någon isåfall. Mätaren visade typ 40 när jag garanterat höll över 80, så det kan det inte vara så enkelt att den bara behöver en kalibrering?
har du 180kmh så måste du köpa en converter till den lägg upp en efterlysning på supra köp och sälj
Okej, vet du vart man brukar sätta den? tänkte kolla innan så det inte sitter någon isåfall. Mätaren visade typ 40 när jag garanterat höll över 80, så det kan det inte vara så enkelt att den bara behöver en kalibrering?
eller så har du fel tavla nu så den skulle visa rätt med trd tavlan. vet inte vars dom sitter men kolla med gps hur fort det går osv för det kan ju vara så att det har suttit en 180mph tavla på den men är bytt till kmh och då stämmer det ju inte
Fick hastighetsmätaren att fungera! Tog ett tag innan ljuset tändes hos mig och jag förstod att chippet var ett delimiter, dvs för att göra från km/h till mph..
I vilket fall, plockade bort chippet och testade köra en sväng. Mätte med gps och det var nästan exakt, så ingen kalibrering behövdes vilket känns skönt.
Sedan har de inte hänt så mycket. Plockad bort stereon och gått igenom det sista av elen vilket såg fint ut. Har även köpt stänkskydd bak av Havetsfasa här på garaget så den lär väl dyka upp i veckan. Bara vänster fram som saknas, någon som har liggandes?
Har kört runt 10 mil med den nu, felfritt förutom att den tappar tomgång och dör när den är i neutral och man bromsar in. Så får undersöka det när den kommer tillbaks