3694
Sök

Korta Lägen!

35 Inlägg
29 december 2006
Trådstartare
tja!

skulle vilja få lite fakta om hur man får kortare lägen på växellådan?

MVH:_krille_

1 207 Inlägg
29 december 2006
_krille_ skrev:
tja!

Menar du att den växlar tätare eller att du inte behöver röra växelspaken lika mycket? Om du menar det sistnämda så menar du en shortshifter.

OutRage DriftTeam
181 Inlägg
29 december 2006
För att göra en shortshifter på en 240 som jag antar du är intreserad av att göra det på så plockar man bort spaken och fäörlänger den nedersta biten så mycket man behagar sen har du kortare lägen på lådan:D

Zlizco

35 Inlägg
2 januari 2007
Trådstartare
maco skrev:
_krille_ skrev:
tja!

Menar du att den växlar tätare eller att du inte behöver röra växelspaken lika mycket? Om du menar det sistnämda så menar du en shortshifter.

japp jag menar shortshifter.

MVH: _krille_

35 Inlägg
2 januari 2007
Trådstartare
Smiley skrev:
För att göra en shortshifter på en 240 som jag antar du är intreserad av att göra det på så plockar man bort spaken och fäörlänger den nedersta biten så mycket man behagar sen har du kortare lägen på lådan:D

Ska man förläng själva spaken (den nedarsta delen)

7 Inlägg
2 januari 2007
lånar din tråd lite..
funderar på att göra de på min golf 2 är de samma sak som gäller där eller hur fungerar de??

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
2 januari 2007
Smiley skrev:

Funkar dock inte om du har m46-låda, överväxeln är i vägen för att förlänga spaken... =/

//tompa

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
2 januari 2007
turbotompa skrev:
Smiley skrev:

Funkar dock inte om du har m46-låda, överväxeln är i vägen för att förlänga spaken... =/

//tompa

överväceln är ju bara att förlänga den me... det är ju 2 sladdar bara... brorsan hade den bredvid ratten i sin 740.. tog en torkarspak från 745 å sen satte overdriven på knappen till spolningen till bakrutan...

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

OutRage DriftTeam
181 Inlägg
2 januari 2007
turbotompa skrev:
Smiley skrev:

//tompa

menar du "överväxeln" eller sladdarna?

Zlizco

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
3 januari 2007
mmm..Jag skrev överväxeln, då menar jag överväxeln alltså själva växelhuset som sitter monterat på vxl.lådans bakkant..inte några sladdar i växelspaken som man kan bygga om i sömnen..
Men med org. spakställ är det så tajt mellan vxl.spak och över.vxl att det inte är lönt att förlänga spaken, förlängningen kanske kan bli ett par mm max.. Hade en spak som var förlängd ca.1cm, den gick INTE dit. Men om man bygger om (lyfter) spakstället så kan man säkerligen få dit en sån spak på m46..

mvh// tompa

35 Inlägg
3 januari 2007
Trådstartare
K_jonsson skrev:
turbotompa skrev:
Smiley skrev:

//tompa

okej.. men jag har en m47 låda så det borde gå bra..

sorry.. skrev på polarens konto.. (det där med m47 låda)

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
4 januari 2007
¨Då går de bra, förlängde min m47 ca.1cm, blev störsköna lägen, bara klick klick liksom... Var noga med att få vinklingen rätt.. kan underlätta om du har en spak brevid att titta på

lycka till mvh//tompa

Sök