abs systemen är inte roliga att leka med på denna generation av A4, den jag köpte så hade något bekymmer med sitt system, fick byta abs box, kransar/kammar, givare och fick fortfarande felkoder om att den ej ville fungera, så tog bort en av dom nya givarna och satte tillbaka en av dom gamla (som satt där när jag köpte bilen) och då fick jag de att "fungera" (inga mera felkoder och lampan slocknade) men kör jag snabbare än 130 med bilen så får jag felkoder igen och lampan för ABS tänds i instrumentpanelen...
Säger bara de, abs är ett helvete, spec om du skall drifta med den oxå, då abs gör att du får sämre bromsverkan (för att den ej låser däcken) och på så sätt gör att du måste bromsa längre (tid) än du behövt utan abs, däremot så hjälper ju abs systemet till att du kan styra samtidigt som du "panikbromsar" så du kan väja undan för väggen/bilen/djuret som du fick panik bromsa för
Bilar kommer och bilar går, men kärleken till Audi den består! Dock har NISSAN börjat konkurrera om min kärlek...
Nuvarande bil:
The Replacement
Föregående bil:
Familjens stall