Piratstikin skrev:
Muschi_ skrev:
Piratstikin skrev:
Hittade denna info när jag googlade på alla nuffror på turbon
Upp till 330 hk. OEM turbocharger on Nissan SR20DET engine
Kan ju hoppas iallafall
Hur går det med bilen??
Tänkte om T28-turbon. Polaren bänkade sin 200sx s13 för ett par år sedan med en T28 turbo, han fick ut 343häst och 399nm på 1,3bar om jag inte minns helt fel, dock körde han på E85
Ska nog inte vara några problem med din heller.
Haha ja det står väll relativt stilla nu. åker mest till jobbet med den xD Tanken är väll att försöka få tag på ett chipp nu inom kort så jag kan montera allt. Tänkte ta tag i bakaxeln förra veckan å diffa den men det vart massa annat
Så i det stora hela ska jag ha ett chipp och en T25 fläns för att få klart den
Undrar om man kan ange att man ska köra på 98 eller E85 när dom tillverkar chippet. eller lär man ha speciella spridare å skit för det?
Vet att jag kört vanliga original bilar på etanol bara för att det var så jävla billigt att tanka förut haha, men alla original grejer kanske pallar det ändå?
Bästa hade varit om du hade ett eftermarknadssprut, Ecumaster kan jag då rekommendera. Kostar ca 8000kr nytt om jag inte minns helt fel, ett chip blir aldrig optimalt.. En vanlig bil kan man chipa, det är skitsamma i mitt tycke där, blir ingen jätte-effekt ändå.. Men med mer mos så är det bättre med ett programerbart sprut.
Kör på E85, då kan du plocka lite mer effekt, sen är avgasventilerna kända på 1,8T-motorerna att paja. Så det skadar inte med E85 då så du kan få ner avgastempen lite.
Bränslesystemet får man såklart uppgradera.
Soppaslangar och nytt bränslefilter är ju en fördel som klarar etanolen, använd gärna 8mm slangar då. Jag kan rekommenderas Walbro 450lph pumpen, den är in-tank. Den är bara att slänga i tanken och köra, så slipper du att ha bränsle och skit i bilen. Jag kör 583häst på den in-tank pumpen utan några som helst problem
Bosch Motorsport har sina 1200cc spridare som är bra, ska orkar skvätta till 500-600häst beroende på bränsletryck